torsdag 30 juli 2009

Underbara älskade

Mina små ponnypluttar! Dom är ju bara för goa!

Gick först med Prisse sen funderade jag på hur jag skulle ta mig upp eftersom Danne inte var i närheten och Prisse aldrig har uppskattat stolar/pallar.
Ähh tänkte jag skärmen på släpvagnen är ju en strålande "uppsittningshjälp" Prisse är lite skeptisk först men heey jag har ju aldrig bett han ställa sig nära en släpvagn tidigare, iaf efter ett litet tag så står han perfekt och står stilla där medans jag klättrar upp på skärmen och sen lägger över benet.
Sen så jobbade vi lite i skritt och sen övergick vi till trav och
GUTT DAAAM! vilken helmysig trav han har nu barbacka när han har lite "mer" på ryggen. Han kändes jättetrevlig även om några rådjur blev lite närgångna (på bara en åker bort) Myspånien :) det blev lite för mörkt för att jag skulle vilja skutta över trästocken som ligger på ridbanan..

Men Okuma fick göra det(började motionera honom), jag longerade på en stooor volt och lät han trava över stocken och han skötte sig alldeles super, han har ju itne varit närheten av nåt sånt på ca 1½ år.. :]
Men han hade inte glömt, och det bästa av allt, han hade inte glömt att det är lugnt och fint som gäller både före och efter "hindret". Det kändes jättekul.

Imorn ska jag till Ånäset, nån som vill hänga med och hålla sällskap? ;)
Sen blir det till att städa i ladan ännu mera, sen ska jag slipa och måla minst 6 stolpar till då har vi till hela ridbanan och vi ska sätta ner alla stolpar på fredagkväll. Känns jättekul :)


Är det någon som har lust att hänga med till umåker och deras travslinga där i skogen skulle vilja fara dit och rida med Prissekissen... Var så himla länge sen jag var där..

Underbara älskade, alla ni som gör mitt liv guldkantat. Pussar och kramar i massor :D

1 kommentar:

  1. okej okej. himlarns va fin ridbanan han blir :) aha lycka till! :) jag ska ut och rida om en stund med en tjej som jag aldrig ens träffat :P

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.