onsdag 8 juli 2009

Monsunregn?

Jaaa igår regnade det så galet mkt, Hästarna stod som tur var inne under natten till igår och dom fick komma ut så sent som 13.30 pga ösregn och åska och blixtar.
Sen fick dom vara ute till 20.00 ungefär när det blev sängdags för dom. Kände mig itne alls taggad för att rida i regnet så dom fick stå igår.

Idag så var vädret mycket bättre så dom fick komma ut i vanlig tid. Sen nu ikväll så har jag ridit Prissepojken och han skötte sig jättefint, var lite orolig för att han sku va piggelin och busig för att det blev så lite utevistelse och för att han stod igår.
Men som sagt han skötte sig finemang, gjorde jättefina fattningar i båda varven, och gjorde en galet fin avsaktning från vänster galopp. Riktigt fin var den...
Red aktivt i ca 25 minuter.
Jag brukar alltid promenixa med hästarna innan jag rider, minst 10 min(ofta 15-20min), sen sitter jag upp och skrittar lite till för att känna på hästen sen lite lättare jobb som gradvis ökar när jag känner att hästen är varm och framme.
Sen när jag är nöjd så trappar jag ner, sitter av och leder hästen medans den får pusta och bara vara i minst 10 min(ofta 15-20min).

Nu ska jag gå ner och kika på hur det går för Danne med tvättmaskinen.

Imorrn ska jag ringa farbror vet och höra om han har nån tid så fort som möjligt för å kolla KC´s bakkärra.. usch.. min lilla gentleman.. Jag är nojjig, ovanligt va?

Sen ska jag polera min bil åxå, kuuul! Men det behövs.

jaja, godnatt nu :) Ta hand om er, och era hästar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.