fredag 3 juli 2009

Trött och blåsigt värre.

Igår blev det sent, for hem från Jessica vid 00.15 tror jag.. ridandes, på KC..
Han var jättefin på vägen dit och stod snällt därborta men han var inte så peppad på att gå hela vägen hem sen, det är ca 4,2 km. Han blev lite okoncentrerad så när jag då fick han att lyssna och sköta sig som jag ville så hoppade jag av och berömde och ledde han hem. Personligen så tycker jag att det är en av dom bättre belöningarna på att hästen har varit duktig, beröm och att man hoppar av och lossar sadelgjorden lite och promenixar hem eller som avskrittning när man varit på banan.

Iaf när jag var hemma så drog massa annat ut på tiden och jag kom in vid 02.00 ungefär. Hästarna fick sova inne inatt. Idag står dom i deras rasthagar. Jag är lite orolig för att betet ska vara för starkt för dom. Nästa år tror jag att dom ska få gå på ett sämre bete fram tills höet är intaget och det har hunnit växa upp lite. Då är det mindre näring i det gräset och då slipper jag nog vara lika orolig. Fast sen när det blir kallt på nätterna och frost då ökar risken för fång om man har känsliga hästar.
Men då får dom stå inne på nätterna.
Sen så är jag lite sur för att KC vallar dom andra så mkt, och det vill jag inte. Tror jag ska göra en egen hage till honom men det känns elakt det med... :S

Neee nu ska jag gå ut och fixa lite i stallet och sen ska jag göra paj inför kvällen, vi har middagsgäst ikväll. Eller eg två, eftersom Wesse åxå är här men han lär ju stanna allt som allt 1½ vecka. Tanken var att han sku fara antingen idag lr i helgen. Men inte det inte.. :S
Det är lite drygt att städa och hålla snyggt när vissa tror att saker hoppar in i diskmaskinen av sig själv och att om man skiter ner så är det borta om några timmar, bara sådär :O Det spelar som ingen roll om man säger nåt heller tycker jag.
Men men tur jag har mina söta små djur :)

Nu ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.