lördag 4 juli 2009

Kraftigt bete

Jaa det verkar som att vi har för kraftigt bete i år.
Dom tidigare åren så har dom fått gå i en inte superstor hage som blir nerbetad rätt fort. Sen efter höet är intaget brukar dom gå på en större äng. Men i år fick dom gå på en större äng med bra bete på en gång, tydligen så blev det för starkt, för Okuma och KC har fått rätt galliga ben.
Så dom har fått gå i rasthagen nu i 2-3 dagar och dom har blivit mindre galliga. Så nu ska dom få gå i den mindre hagen som blir fort nerbetad sen får dom gå i ens törre hage när näringen i gräset minskat.
Prisse är fin i benen, men han är mer van näringsrikt gräs.
Iaf, när jag tog in Prisse så såg det ut som att hagens bortredel var nedriven för jag såg den knappt, så jag stängde av strömmen och gick dit, lr jag försökte gå i allt gräs :O tråden var itne nedriven, det var bara gräset som skymde den :S



Idag har jag varit jätteduktig, har städat (som alltid?!) sen har vi ju som sagt varit och köpt en sängram som jag har skruvat ihop.
Först så städade jag sovrummet, sen ut med alla sängkläder och skruva bort benen på sängarna vi haft(typ madrasser med ben bara) Sen har jag skurat och tagit bort lampor och hyllor sen har jag som sagt skruvat ihop sängen, inte det lättaste när man är ensam, men det gick, sen hjälpte Danne mig att få dit madrasserna.
Det blev så galet snyggt nu, nu är det verkligen ett rum som man VILL vara i.
Det känns så skönt.
Ska byta fläkt i taket åxå den har varit trasig ett tag, och sen den nya matchar resten av möblerna bättre :D ;)


Nu ska jag kolla om jag hittar nån vägbeskrivning till Stöcke PF för Emma ska tävla imorn och jag ska köra henne.
Så hoppas det finns nån annars blire jobbigt :S

Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.