onsdag 22 juli 2009

Trodde jag aldrig!

Neej, det här trodde jag inte. Att jag inte skulle ha ridit redan!
I söndags komme vi hem och då hade Rebecka ridit båda grabbarna den dagen sen på måndagen så hämtade Danne grävaren sen så jobbade vi med ridbanan i princip hela dagen så jag hann inte rida. Sen i tisdags så började vi städa ur i ladan men det sket sig efter nån timme (det strulade) så då for jag och pappa (som var här för att hjälpa till med städningen i ladan) en tripp på ca 60 mil för att köpa stolpar till ridbana samt till vinterhagarna.
Stolparna är av märket Octowood "OctoWood stolpar från svensk kvalitetsfura, ett unikt, naturligt och förnyelsebart material. "
Vi har bestämt att staketet till ridbanan ska vara 150 cm högt och helt gjort i trä. Har jag den höjden så kan jag löshoppa utan att vara orolig för att han ska hoppa ut, nog för att han hoppar 150 med lätthet men det känns ju då bättre om det är relativt högt iaf :)

Sen så tanken var ju från första början att det skulle vara helt i trä, men sen började vi fundera på om man skulle ha trästolpar och sen breda vita elband(40mm) så det blir som en liten budgetversion (eftersom ett trästaket kostar ca 10 000, men jag har insett att jag inte vill ha det så.
Jag vill ha ett rejält trästaket, så då får det bli så. Självklart blir det vitmålat ;) Precis som hagstolparna. Det kommer att bli så fint när allt är klart :)

Idag har vi fortsatt städa ur ladan och idag ska jag ta mig tid och energi att motionera mina älskade pojkar :)men det blir till att vara uppe på parkeringen eftersom grävaren är nere på ridbanan och fixar till slänten runt om banan :)

I förra inlägget fick jag frågan om hur många schabrak jag har eg, och det har jag ingen aning om om jag ska vara ärlig, jag vet iaf att jag har ca 10 st som är oanvända.. ^^

Nu ska jag tassa ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.