tisdag 28 juli 2009

Meeera hästkrafter!

Alldeles nyss så fick jag prova på nåt med betydligt mer kraft än mina små pojkar :)
Nämligen pappsens MC


Blev lite förvånad över att han bara svängde ner på gården, hade inte riktigt väntat mig besök av han. Sen så kikade han på det jag målat i stallet och stolparna som jag har målat.
Jag trodde han drev med mig när han frågade om jag skulle provköra hans mc. Det där är ju hans lilla bäbis, som han vårdar minst lika ömt som jag vårdar mina grabbar.
Iaf, efter en del fundering så okej, jag provkör, jag har ju knappt suttit på en mc sen jag körde upp, jag har nåt svagt minne av att jag kan ha fått prova hans gamla mc, den han har nu är rättså nyköpt.
Kändes asskumt och vingligt första lilla vändan jag körde, jag körde bara typ en minisväng här på parkeringen hemma, sen for jag upp på vägen och då var det som om att allt kom tillbaka. den är ju lite annars jämfört med den jag körde upp med.

Det hade helt klart varit kul att ha en mc men just nu har jag inte råd lr tid med sånt. Det räcker med mina havremoppar :)

Nu ska jag ut och slipa och måla! Det var nära på att jag sku åka me Danne ti övik men om jag gör det så kommer jag inte att ha hunnit rida lr måla nåt innan ikväll så då var det bättre att jag stannade hemma.

Funderar på om det inte blir barbacka ridning idag igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.