måndag 27 juli 2009

Målat och ridit.

Idag har jag målat 10 av stolparna till ridbanan.

Lr först så slipade jag dom för att få dom ännu finare än vad dom var. Ska måla första varvet i garaget och andra och ev tredje varvet när dom är på plats.
Med lite flyt så får vi ner hörnstolparna och grindstolparna samt ena kortsidan imorgon, men allt kan ju hände så vi kanske sysslar med annat imorn.

Sen så har jag ju som sagt smort träns och såhär fint blev Kc´s träns :) prisses träns är skitigt ska nog smörja det imorn.

Jag tycker det blev jättefint, och när jag red så då försökte jag pula ihop hans pannlugg till en knopp och jag blev så sugen på att tunna ur hans man igen och se om den går att fläta/knoppa. Dels för att se hur han ser ut i det och dels för att jag verkligen behöver öva! Det är lite skillnad på storleken på KC´s och Prisses träns åxå :]

Sen måste jag bjuda på en otroooligt vacker bild där Prisse försöker öva "bergsgeten" samtidigt som vi står på en ojämn del av banan så hans bakdel står på en liten knöl.

Nu är ju inte bilden den allra smickrande direkt men så blir det lätt när man har en kameraman som inte har tid att fota mer än typ en halv minut.
Men jäklar att han har fått mkt mer ryggmuskler, när jag red han barbacka sist, i höstas då var det mindre bekvämt nu var det riiktigt bekvämt! Härligt att det inte bara är inbillning. Ska nog börja rida han barbacka oftare, han skötte sig bra :)
Fick samsas med en släpvagn och en gräsklippare med sladd baki och lite annat "skrot" tillhörandes grävaren som stod bredvid banan och traktorn som stod på ridbanan när jag började. Prisse var faktiskt minst fjollig av alla tre, Okuma gillade det inte och KC tyckte det var lite läskigt, Prisse brydde sig inte ens.

Nu ska jag sova så jag ids jobba på här hemma imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.