onsdag 29 juli 2009

Sök och du skall finna!

Fast ibland gåre tungt! Idag när vi satte upp hörnstolparna samt ena kortsidan på ridbanan då dampade KC lös som fasiken, tror jag aldrig sett han busa så mkt, nångång!
Han var överallt i hagen, han växlade från kort galopp till tokspurt till kort galopp och när det var ökning som gällde då vare bocksprång och jämfotaskutt och allmäna knasigheter! Han var himla söt när han höll på :)

Han var dock mindre söt, när jag tog in dom och jag märket att "ahaaa han har bara en framsko" Men jag hade blivit förvånad om alla hade suttit som berget så som han höll på!
Så jag har först traskat runt i hagen med pannlampa, utan resultat. Sen skrittade jag runt på KC, då får man lite bättre sikt eftersom man kommer upp litegrann och jag trodde jag hade hittat den, och hoppade av, men neeeej då inte var det en sko inte, Inte ens i närheten! -suck- iaf, nu till nåt jag borde få en liten applåd för ;P Jag tog mig upp på KC barbacka, utan hjälp ;P Iof så är han bara lite drygt 162 men han har noll manke så hans rygg är rätt högt upp :O sen är han ju inte den allra smäckraste heller :]
Jag tog ett tag i manen (thank good jag inte ryckte/tunnade ur den idag ;P ) stod med ryggen mot kcs hals/huvud och sen tog jag ett snabbt steg och svingade mig graciöööst upp på hans tunnliknande rygg :) och han stod helt still, rörde inte ens lite på sig. Då började jag fundera över hur fasen jag lyckades ta mig upp barbacka på en drygt 170cm häst när jag var typ 5 cm kortare :S Livet är fyllt av små mysterier ;P iaf letade sko ett tag till innan jag blev less och insåg att klockan var rätt mkt så då gav jag upp.

Nu ska jag sova så jag kan tillbringa morgondagen med att leta sko... -suuuuuck-


Sök och du skall finna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.