måndag 30 november 2009

Vi hade iaf tur med vädret.

Det kan man lugnt säga, igår var det uppehåll och vi pressade hö och idag spöregnar det!



När jag hade släppt ut Okuma så vände han helt om och ställde sig med huvudet mot grinden och såg ungefär ut som
"okej nu har jag varit ute ett tag, ska vi gå in nu?!"

Blev dock lite bättre när dom andra två kom ut i hagen.

Efter utsläppet så gjorde jag klart i stallet och sen tvättade jag upp rockarden, den har stått bakom garaget, bredvid ett lövtröd.
Så det var en del löv på den samt att det hade blivit lite missfärgat på plasten/galonet som skyddar fötterna.
Så jag drog fram den och fram med vattenslangen och stod där i ösregn och tvättade. Den blev iaf fin och ren och missfärgningarna försvann helt.
Nu står den inne i ladan och ska torka, eller iaf försöka torka.
Det är aningens fullt i garaget där jag eg först hade tänkt ställa den.
Jag ska försöka mig på att sy nån form av överdrag till den, så man kan dra över både över sitsen samt där man har fötterna så det inte blir snö och skräp där.
Inte så kul att måsta gräva fram saker innan man ska använda dom, då tappar man lätt suget.

Hursomhelst eftersom det är en så härlig dag ute så tänkte jag hålla mig inne en del.



Är aktiv läsare av både Dressyrbloggen samt Hoppbloggen
Det är Jennifer Forsberg som skriver om dressyr och Evelina Pettersson som skriver om hoppning.
Båda är läsvärda och det tas upp både vardagliga saker samt saker väl värda att tänkas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.