fredag 13 november 2009

Prisse + KC

Red Prisse idag med dressyrsadeln, första gången jag rider i den, hade ju glömt bort hur skön den är, dock så funderar jag på hur det hade varit med ännu större bomvidd... Ska prova med tunnaste schabraket jag har imorgon.
Sen får vi se vad sadelutprovaren säger på tisdag...

KC red jag åxå med dressyrsadeln och på han känns den knasigt nog bättre, skrittade mkt och han kändes trevlig emmellanåt, tog några travsteg och det är ingen lek att vare sig rida lätt eller sitta ner i hans trav, han rör sig... rätt mkt.

Sen efter passen så fick alla 3 en rejäl rykt, så mysigt att stå och rykta och hästen nästan somnar för den njuter.

Nu ska jag vara social.

Ha det

1 kommentar:

  1. Hej måste bara berömma dig för vilket otroligt jobb du verkar ha lagt ner på dina hästar, finare får man leta efter.

    Det är så kul att se varmblod som är välridna.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.