söndag 29 november 2009

Stenhårt ute + höpressning

Igår fick hästarna skrittas bara.
Underlaget är verkligen inte bra alls. Så tills det antingen blir väderomslag, vilket jag inte alls hoppas på så blir det bara skritt. Om jag inte åker in till ridhuset med jämna mellanrum.
Jag hoppas på att det kommer snö som får ligga kvar, dock inte för mkt.

Sen igår kväll så åt jag middag vid lämplig middagstid, vilket är ganska så ovanligt.
Sen begav vi oss i till stan för att se på film, vi såg 2012.
Jag tyckte filmen var riktigt bra faktiskt.

Det blev lite sömn inatt och imorse fick pojkarna gå ut i vanlig tid och sen var det dags att pressa hö.
Mellan kl 10-13.00 pressade vi inte fullt 7 ton hö.
Började iof inte riktigt kl 10 utan klockan blev nog mer.

Imorgon ska jag ringa för att boka ny tid för botulismvaccinationen.
Vet inte hur många ggr jag sagt det, men det kommer att bli så skönt när dom är färdigvaccinerade.
Slippa oroa sig, nog för att jag går igenom allt dom får ändå men om det skulle vara något fel på balen så räcker det med såpass lite för att det ska vara för sent.

Hästarna fick stå idag pga pressningen, dom har däremot fått vara ute ganska länge, tog in dom vid 21.30 tiden och dom går fortfarande i den stora hagen så dom rör sig relativt mkt och det är bara vid grinden som underlaget är knöligt och där går dom i princip bara när jag är där.
Det är så otroligt skönt att ha hästar som kommer när jag ropar.

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.