söndag 8 november 2009

Ann-träning

Idag var det som sagt träning för Ann med Okuma.
Det gick helt okej, Ann är en mycket duktig tränare som la upp det på en väldigt bra sätt.

Jag hade ju aldrig ridit för henne innan så när hon kom så pratade vi en stund och hon frågade lite om Okuma och tyckte han var fin, undrade även vem han var efter. Jag fick totalt hjärnsläpp och lyfte bara helt sonika på manen. Hon såg mkt förvånad ut och sa att hon itne ens tänkt en tanke på att han var vbl. Iof så är det inget jag sticker under en stol med, eftersom jag har vbl för jag gillar rasen.

Iaf, vi jobbade med tempoväxlingar och övergångar fick till några mkt fina övergångar, mjuka och fina, han vill ju gärna bara skjuta på i övergången, iaf då han är lite spänd eller när han vill för mkt.
Tempoväxlingar och övergångar är definitivt ngt jag ska jobba med inom närmsta framtiden. Kändes stundtals mkt trevligt.

Sen blev det öppna längs långsidan och sen skänkelvikning från C till F. Fick ett bra tips som gjorde skänkelvikningen riktigt bra. Så det är något jag ska tänka på i framtiden också.

Tog även någon fattning bara för hon ville se, och precis som jag trodde så vart det lite för laddat för honom. Igår gjorde han mkt trevliga och framförallt väldigt lugna fattningar. Men idag så var det spänt.

Hursomhelst, hon tyckte Okuma var väldigt fin, mjuk och välriden samt att jag satt/red bra. Hon påpekade även att hans stora kliv i traven och stora aktion gör det aningens svårare för oss båda, enklare för både häst och ryttare om hästen inte har ett rejält kliv.
Tyckte även att han var väldigt lik en häst som Jan Brink hade ridit och tävlat som såldes utomlands för 3 miljoner.

Jag är nöjd med honom och hon såg potential i oss båda vilket känns mkt kul att höra.

Imorgon blir det ev vacc så jag ska försöka hinna ut och skritta innan.

Godnatt.

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt, sånt omdöme lever man länge på!!
    Ha en underbar vecka!! :)

    pppssst! jag har några lindor åt dig, tror jag. akryl?!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.