tisdag 3 november 2009

Vaccinering inbokad.

Eftersom vi ska träna i helgen så har jag lagt vaccineringen på måndag/tisdag, dom skulle höra av sig.
I år blir det även vaccinering mot Botulism, vilket känns skönt för då slipper jag vara lika orolig.
Jag brukar alltid ha haft vaccinerat mot det tidigare och hade tänkt göra det förra året men då skulle jag vara tvungen att anlita en annan vet än vad jag brukar. I år har jag bestämt mig för att göra det ändå så det blir Vännäs DV som får komma ut.

Bara att ha hästen/arna vaccinerade så har man ett relativt gott skydd. Tvr så kan dom aldrig vara helt skyddade mot alla läskigheter som finns. Men ett skydd är 100 gånger bättre än inget.

Idag ska jag in till stan och köpa mera foder samt äta lunch med min mor.

Ska skicka ett mail till sadelmakaren som ska värma ut min sadel och höra ungefär när han tror jag får igen den. Jag saknar den så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.