torsdag 19 november 2009

Lång dag.

Dagen började relativt tidigt, släppte ut hästarna och gjorde iordning allt ute i stallet.
Sen packade jag dom sakerna jag skulle ha med till surf.
Efter det gick jag in och åt frukost.
Sen gjorde jag iordning Prisse och insåg att batteriet i bilen var väldigt trött, så jag var tvungen att snabbladda det litegrann.
Sen var vi iaf påväg, hade bestämt med Emma att vi skulle vara där kl 12.00.
Jag var nog där 20-30 min senare, klar och skrittade fram.

Sen tänkte jag att jag skulle börja rida som vanligt bara rida igenom honom, han var lite spänd till en början.
Även fast han var spänd fick jag en kommentar av Emma om hur lugn han var.
Det fick mig att inse (än en gång) att vi nog har tagit oss en bit på det här dryga året jag har haft honom.
Hursomhelst, sen när jag var i princip klar så kom det in en som skulle longera, Prisse blev otroligt uppjagad och spänd.
Trodde verkligen inte att det skulle bli någon hoppning för vår del.
Men så fort den hästen försvann från ridhuset så blev han lugn igen.
Då började vi skutta lite, och han skötte sig mkt trevligt, det var en gång som han drog iväg innan och hoppade av för tidigt annars så väntade han väldigt trevligt på mig.
Det var väldigt kul och Emma tyckte han såg bara trevlig ut.
Vi ska försöka skutta lite nästa vecka också.
Det ska bli kul för både häst och ryttare.
Prisse fick duscha när vi var på surf, så nu är han ren och fin igen.

Utöver det så har det blivit promenader med dom andra två, min ork är fortf inte alltid där när jag vill att den ska vara där, och då är det lättare med promenader.


Imorgon ska jag in med antingen Okuma eller KC.
Matilda ska ta med kameran och sen kanske vi fastnar på lite kort.
Har lite beslutsångest ang vem jag ska åka in med.

Får fundera tills imorn.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Kollar upp vad det kostar att skicka det till Umeå.

    Mvh/Therese

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.