fredag 27 november 2009

Trevlig uteritt med sällskap.

Släppte ut hästarna och sen begav jag mig mot stan för att besikta bilen.
Vilket gick helt ok :)

Sen skulle jag svänga in på ÖB för att köpa spolarvätska, när jag sedan går ut därifrån inser jag vad jag inte köpt, spolarvätska.
Vad jag däremot hade i händerna var, 6 par gråa benlindor, några kg hästgodis en svettskrapa samt lite mat till mig själv.
Orkar verkligen inte gå in igen eftersom lunch med mamma väntar.
Så jag styr kosan mot ett av Umeås parkeringshus.
Gullar med sambon så han smsparkerar åt mig (min telefon vill inte göra sådant åt mig)
Träffar mamma och äter en underbart god lunch, pizzabuffe blev det.
Mkt Uppskattat!
Efter det så kikas det lite i affärer och det inhandlas hårtoning och stark sytråd.

Sen beger jag mig hemåt och hör med Lisa om hon vill följa med ut och skritta, det ville hon.
Så direkt jag kommit hem så var det bara att hoppa i ridkläderna och ta in hästarna sen kom hon och vi gjorde iordning och begav oss ut.
En lång skritt tur blev det, mkt uppskattat av oss alla som var ute, både häst och ryttare. Hästarna skötte sig mkt bra.
Mkt trevligt att ha någon att rida med ibland.
Bestämde att vi ska göra om det.

Sen har jag tagit hand om Prisse, som hade lyckats med att få två mindre sår på sitt vänstra framben.
Det knasiga är att när jag tvättat såren så är dom så små så jag hittar dom inte, inte ens när jag verkligen inspekterar benet extremt noga (ännu mer noga än vad jag är i vanliga fall så då kan ni tänka er hur noga jag var)
Iaf hästarna får benen avspolade och tvättade med såpa även svansarna.
Sen förbrukas det mängder av handdukar för att få benen torra så man kan linda.

Det är fö ett julklappstips, handdukar typ kökshanddukar i vitt och blått eller enfärgat vitt eller blått.

Nu är det dags att vara social med sambon.

2 kommentarer:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.