onsdag 18 november 2009

Provridit + fått ett tips.

Var helt orkeslös tidigare idag men på något sätt fick jag tillbaka orken och red, prövade bla dressyrsadeln jag fick låna.
Tycker den verkar ligga rättså ok, ska dock dubbelkolla med en annan jag har förtroende för.
Tycker nästan Okuma fick lättare för sig i traven, mindre taktmissar + lättare för samling.
KC var väldigt avslappnad och trevlig när jag skrittade både på lång tygel och även sen jag kortade tygeln, en dålig dag så knäpper han bara av i nacken och kortar steget, idag var det avslappnade rejäla skrittsteg men trevligt sug i bettet.
När jag sen skulle börja trava!
OJ säger jag bara, jag kände mig som en liten vante däruppe på hans rygg, tänkte det här går ju aldrig. Men efter ett tag så började han kännas riktigt trevlig och det gick mkt enklare att sitta ner.

Efter ridning så fick alla spolade ben och svansar.
Brukar borsta bort leran innan ridning och sen spola av noga efteråt.
Vill inte att dom ska få mugg eller lymfangit.

Har fått ett tips ang en hoppsadel som kan vara likvärdig min Venus.
Prisklass ungefär likvärdig med min dressyrsadel, det är ändå ganska mycket pengar det rör sig om.
Hade jag varit hoppryttare då hade jag nog inte haft några större val,
nu är jag inte överdrivet intresserad av att hoppa utan jag kommer i huvudsak att rida i dressyrsadeln.
Förutom då kanske (högst) 1 gång i veckan när det är hoppträning.
Då känns det väldigt onödigt att lägga ut 25-30 000 på en hoppsadel.
Får helt enkelt bara leta vidare och småskutta lite i dressyrsadeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.