fredag 6 november 2009

Snö.

Igår kväll så började det snöa och imorse när jag vaknade var det alldeles vitt på marken.
Visserligen har det kommit snö tidigare i höst åxå men inte lika mycket.
Prisses ögon var stora när stalldörren öppnade imorse.
Han såg så söt ut, sen hade alla tre rullkalas i hagen :)
Såg så mysigt ut tvr så var dom lite för långt ifrån varann för att jag skulle få det på bild.

Har insett att vi måste bygga klart det sista foderbordet så vi kan ställa ut det i hagen, gillar inte att ha fodret på marken då det dels blir nertrampat och om dom äter av det då kan dom få i sig jord och andra äckligheter.
Sen om man har det i foderbord så hålls det fräscht och mindre blir förstört = mer ekonomiskt.

Snön har legat kvar exakt hela dagen, när jag skulle rida så insåg jag att Okuma fick styltor av snön trots snöklampsulor så idag blev säsongens första "skottning" av ridbanan. Kändes mycket udda.
Jag skulle inte ha något emot att få vår nu igen :)
Iaf ridningen idag gick väl sådär, inget som var direkt outstanding eller så, men hade ändå en mkt trevlig känsla när jag nattade djuren.
Det kändes bra helt enkelt. Vet inte om det var pga Okumas lugna och trevliga galoppfattning eller om det var något annat.
Men känslan var bra... Får hoppas Okuma håller sig i skinnet på söndag iaf någorlunda..
Men det gör inte så mkt han är ju mitt hjärtegull ändå :)

Fick förresten veta att min sadel skulle skickas idag, en MKT glad nyhet!
Sen ska jag köpa en hoppsadel på öppet köp åxå och hoppas innerligt på att den passar.
Så förhoppningsvis nästa måndag kan sadelutprovaren komma ner så hon får kolla igen :) Fö mkt trevlig sadelutprovare som gärna förklarar och pratar helt enkelt :)

Nu ska jag elda lite och sen krypa ner i sängen och se lite tv.
Bra avslut på en ok dag :)

3 kommentarer:

  1. svar: Jag ska berätta i ett inlägg imorgon vad det är för pååwnie;)

    SvaraRadera
  2. Snö. Stackare. Jag hoppas att vi här i Skåne slipper snö så länge som möjligt.

    SvaraRadera
  3. mwihi, det är klart du får komma och hälsa på :]

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.