söndag 22 november 2009

Tråkigt väder.

Tråkigt väder och inställda planer.
Planen för dagen var att under förmiddagen åka in med Prisse till Surf för att rida igenom honom samt trava lite bommar och sist men absolut inte oviktigast, att pröva Carolinas sadel.

Pga det tråkiga vädret så fick dom stå idag, så då får det bli skritt imorgon som planerat och sen istället för vila på tisdagen så blir det jobb för deras del.
Funkar bra det med.



I lördags blev det skritt för Okuma och KC, helmysigt var det.
Prisse fick joggas lite på banan, han var otroligt avslappnad.
Han var väldigt trevlig.


Det är kul att få så många fina kommentarer om hästarna.
Nu menar jag inte bara senaste bildinlägget på KC utan även tidigare.
Det är en lång väg att gå men det är just det jag tycker är så otroligt kul.
Sen att alla mina tre hästar är såpass olika varandra och såpass känsliga gör att jag utvecklas och dom med för den delen.

Mitt hästintresse är så äkta som det bara kan bli.
Mina hästars/djurs välmående sätts över allting annat.
Mitt ansvar är att se till att dom har det så bra dom bara kan, den dagen jag inte vill/kan det så tänker jag inte ha några djur.
Risken att jag skulle missköta mina djur på något sätt är obefintlig visserligen.



Har hittat ett par svarta ridbyxor jag vill ha, helskodda,
dom ser klassiska ut, stilrena.
Vilket uppskattas väldigt mkt.
Svarta ridbyxor är bra, då har man en bra grund sen kan man matcha tröja/jacka + schabrak + lindor som man vill.

Måste även införskaffa fler benlindor, bla mörkblått, så det matchar till ridtäcket och min ena jacka.
Grått, jag har ganska många grå schabrak i olika nyanser men inga grå benlindor.
Sen skulle jag vilja ha lite fräsiga färger åxå...
Det mesta funkar om man bara kan matcha ihop det,
inte särskilt prydligt när det är olika färg på lindor och schabrak, det är ett big NONO.
Fast ett undantag finns väl, det är om man har svarta benlindor/benskydd.

4 kommentarer:

  1. SV: Via en annan blogg ;-) Blir så när man kikar runt bland hästbloggarna..

    SvaraRadera
  2. SV: Tack detsamma :-) Inte många helt dressyrinriktade bloggar jag följer, så din kommer jag absolut följa!

    SvaraRadera
  3. Benlindor. Jag har hur många som helst och använder sällan. :p

    SvaraRadera
  4. SV: Tack för tipset! Det lär nog hända :-)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.