tisdag 1 december 2009

Snö

När jag vaknade imorse och kikade ut genom fönstret så såg jag snö,
osis tänkte jag eftersom jag hade tänkt leta och hitta padden och benlindan som liten vit tyckte att han inte alls behövde igår.
Han tror nog att han är en nyfiken liten unghäst som ska pilla med allt.

Iaf jag gjorde ett tappert försök att leta benlindan och padden redan igårkväll, i kolmörkret och ösregn, gick faktiskt igenom hela hagen, dock utan önskat resultat.
Idag gick jag igenom hagen en gång till, utan att hitta den, så jag önskar lite tyst att snön tinar bort så jag kan hitta padden och lindan sen kan det frysa på igen.

Iaf såhär fint var det nedanför hästarnas hage idag.



Idag har det blivit en kortare barbackatur på Okuma, han fick styltor av snön.
Jag förstår inte alls hur kallsnö kan fastna under hovarna när han faktiskt har snöklampssulor.
Måste prata med hovslagaren.

Med Prisse så blev det 50 mins promenad och med KC blev det 35 mins promenad.

Hade tidigare funderingar på att ev vara med på lilla klubbtävlingen i Vännäs men eftersom underlaget är så otroligt dåligt och har varit en längre tid så tycker jag inte att någon av hästarna är igång för något sådant.
Så då låter vi bli.
Det kommer fler tillfällen.


Har skrivit lite om att jag har en vagn och att jag ska börja köra KC ibland för omväxling, såhär ser iaf min lilla vagn ut.


Hittade en bild där KC precis klivit ur transporten här hemma.


Lite stiligare nu.



Sen får ni se en liten bild på en söt Kenny som var så trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.