torsdag 12 november 2009

Onsdag + Torsdag

Igår var jag chaffis + hjälpreda.
Vilket tog i princip hela morgonen/fm... for hemifrån vid 07.30 tiden och kom hem och hade ätit vid 14.00 tiden.

Sen blev det barbacka med Okuma och KC, Okuma red jag i rep o repgrimma,blev lite skänkelvikningar och öppnor, efter jag ridit ett tag så hoppade jag av och jobbade/lekte med honom från marken. Mkt mer uppmärksam än vad jag väntat mig. Han skötte sig mkt bra.
Sen red jag KC och han började mkt trevligt, var väldigt avspänd sen var det som att han hittade saker som han tyckte var läskigt och tex värmepumpen till garaget som lever om är ganska läskigt om man är en liten Kejsare... Gav mig när han slappnade av igen och berömde massor.

Prisse broddade jag, satte dock bara traktbrodd, resten var tänkt han skulle få idag men det får bli imorgon istället. Han skötte sig bara fint, var orolig över att han kanske skulle rycka lös hoven och sätta ner den när renstappen var i skruvad, ja jag vet att jag har ett väldigt stort säkerhetstänkande men det är nyttigt.


Torsdag
Idag så fick KC stå, han har sina perioder när det inte är lönt att försöka jobba. Eller jag tycker itne att det är lönt.. då lägger jag hellre in lite skrittperioder och nån fler vilodag än vad han eg skulle haft. Imorgon tror jag han ska få följa med mig ut och gå, eller om vi ska ta en skrittur upp till Katarina och ta svängen därförbi med lite tur så kanske hon ska ut med någon av sina.

Dom andra två skötte sig fint, med Okuma blev det öppna och sluta, mkt halter samt några korta travsnuttar, skötte sig faktiskt helt okej.
Prisse fick 15 mins jobb i skritt halter och öka och minska tempot samt 5 mins trav ungefär.

Idag tog jag på mig mina vinter jodphurs och stövelskaft, inte för att dom är varmare än dom andra utan för att det får plats tjockare sockor i dom.
Tror förresten jag har kommit på varför Prisse vill in såpass tidigt på dagarna, det är hårt i hagen och knöligt på vissa ställen, där vid grinden är det väldigt knöligt, men lite längre bort är det bra underlag.
Men jag antar han spänner sig när han går där det är knöligt.
Han är som ni förstått ganska känslig.
Han fick nattbandage på sig ikv, och självklart matchade lindorna täckets kantband, och täckets kantband matchar färgen på nederdelen av väggarna.
Funderar på att linda honom imorgon bitti inför utevistelsen åxå, men då måste jag ta mindre paddar så inte busungen får för sig att det är en ny rolig leksak...
Ska nog ta och leta fram Eskadron bootsen med fårskinnsfodrad överdel och se exakt hur trasiga dom blev.


Har även tvättat en massa täcken idag, hela 8 täcken hänger nu på tork. Vissa nästan torra och andra är relativt nyupphängda.
Känns så skönt att kunna tvätta ordentligt och ha rena och fräscha saker.

Nu är det snart dags att sova så jag orkar med mina planer för morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.