söndag 1 november 2009

Lång dag idag med tävling bla.

Dagen började kl 05.00 när väckaren ringde. Ut och släppa ut hästarna då Okuma måste få gå ut i hagen och äta sin frukost där innan man kan åka nånstans. Sen gick jag in och åt frukost.
Sen strax efter 7 (tio över för att vara exakt) så åkte vi hemifrån.
Byggde fram staketet och sen var det som dags att börja rida fram då jag startade som nr 5. Okuma skötte sig så mkt bättre än vad han gjorde i förrgår och igår, så redan på framridningen så kände jag att det inte skulle spela någon större roll hur han var inne på banan för han kändes så trevlig på framridningen. Sen fick vi komma in i ridhuset och rida fram inne och han blev lite spänd och nyfiken men ändå så mkt bättre än dagarna innan.












Jag är iaf nöjd och det som gäller för honom är att vi ska tävla så mkt som det går, just för att han ska få rutin och inse att man inte behöver spänna sig inne på banan.
Spänner han sig så blir det taktmissar samt att galoppen blir inte alls vad den kan vara. Så vi siktar redan in oss på tävlingen som är i Vännäs om ca 2 veckor (om jag inte är helt ute och cyklar) och däremellan blir det nog ett pass för Ann Hammarlund. Hade eg tänkt ta Prisse men mest troligt så har jag ingen sadel då.. tyvärr.

Jag är iaf nöjd med honom just för att han inte betedde sig som han gjorde i förrgår och igår, sen så är han min älskling så det ska till mycket innan han gör mig besviken.

3 kommentarer:

  1. Men Hanna, så JÄVLA SNYGGA ni är!!! Jag förstår att han är ditt hjärta, ni är så himla fina! Och vad mycket det hänt med honom! Vad roligt att du kände dig nöjd efter tävlingen! :) Härligt!
    Hoppas du får tag på sadel åt prisse också så du slipper vara utan!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej.. Joo visst ska de gå bra.. har så många och dom blir som aldrig använda :P

    SvaraRadera
  3. Vilken fin häst du har!!
    Kerstin

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.