måndag 16 november 2009

Hoppsadel + 3 pass i regnrusk

Idag fick jag hem hoppsadeln, la på den och helt tokigt verkar det inte vara.
Men jag tycker som sagt inte jag är tillräckligt duktig på sadlar( kan självklart se om en sadel är för smal/för vid, eller har fel bomform för den hästen samt se huruvida stoppningen verkar) så jag tar gärna hjälp av en kunnig, utbildad.
Samtidigt så är jag själv väldigt mån om att lära mig så mkt jag bara kan, tycker det är min skyldighet som djurägare, att lära mig så mkt så jag hela tiden kan se till att mina djur har det så bra dom bara kan.

Hursomhelst, det har varit väldigt lugnt över helgen hästarna har fått lite vila.
Idag trots vädret så red jag igenom alla tre på banan och det kändes så himla bra. Till och med Prisse som inte alls uppskattar vädret (regn och blåst)var mkt trevlig och stadig, det var som att det bara var han och jag, det hemska vädret fanns inte..

Okuma och KC skötte sig även dom mkt trevligt.

Nu ska jag sova så jag orkar med min långa dag imorgon. Sadelutprovning och målning står på schemat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.