måndag 19 oktober 2009

Snö!

Igårkväll så var det snöblandat regn och nu imorse när jag vaknade var det snö på marken, som ganska nyligt smält bort.

Iaf, skrev sist i fredags om ändrade planer. Tanken var ju att vi skulle till Vns och tävla på lördagen, men när jag red lillparveln på fredagen så kändes han trött. Så jag valde att stryka mig och istället for vi iväg på en liten snabbvist till Luleå!
Hälsade på Maria och Wesse, det var trevligt. Dock är deras gästsäng så obekväm så jag vet inte vad :S Dom hade under veckan som var varit och kikat på och köpt en sele för min räkning. Ska bli väldigt kul att kunna variera KCs arbete litegrann :)Så jag ska skicka iväg en beställning till Börjes för att köpa lite nya ludd osv, ev en selpåse åxå, så den kan hänga skyddad när den inte används (för så superflitigt kommer den inte att användas)

På lördagen tog vi en liten tripp i Luleå, var bla på DS och BT, hittade inga fina gardiner överhuvudtaget, är så less på dom som är i översta hallen så jag vill nästan spy på dom :O
Iaf, köpte kattmat (köpte hela 5 kartor med kattmatsburkar, det är 24 burkar i varje), så nu finns det så det räcker ett tag, katterna har även börjat få fri tillgång på torrfoder, vilket har redan börjat synas :O dom har fått det i exakt en vecka idag. Dom börjar få lite magar ^^ Men det är bra om dom blir lite rundare, då tål dom kylan lite bättre åxå.. Sen så rör dom ju så himla mkt på sig , dom jagar och busar mest hela dagarna.

Sen åt vi lunch/middag på en restaurang med supernajs mat, nästa gång vi äter där ska jag ta samma som Danne, kyckling, och den var helt otroligt mumsig så det finns inte!
Sen begav vi oss hemåt.

Hästarna fick stå i lördags och igår blev det promenix och lite lätt jogg.
Igår så pressade vi även lite hö, närmare 7 ton tror jag det blev.. nästan 6 ton ska hämtas med lastbil idag, tur det finns traktor så slipper vi lasta om allt !

Idag funderar jag på att bege mig ut att rida, ska bara inspektera underlaget först och se om jag vågar, hade tänkt ta den långa rundan idag, men risken är att det kan vara halkigt i skogen... och jag är livrädd för halka!

Nu ska jag äta lite lunch sen börja göra saker, måste planera så jag hämtar upp Danne på hans jobb exakt kl 4, han körde trakor imorse till jobbet.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.