måndag 26 oktober 2009

Barbacka uteritt i nya skogar

Igår (söndag) hände det inte så värst mkt, jag fick sovmorgon för Daniel släppte ut dom små liven.. kändes mkt konstigt, och jag vaknade prick 07.30 även fast jag inte ens ställt någon väckare. Lyckades iaf somna om som tur var :)

I söndags blev det tvättning av innetäckena igen, eg borde jag nästan föra noteringar över hur ofta jag tvättar vissa täcken... Om dom klarar mina tvättbehov så måste det vara ett rätt ok täcke.. Självklart så impregnerar jag om utetäckena vid behov men tycker ändå dom klarar sig himla bra.

Idag så åkte jag och KC in till stan, till Röbäck, närmare bestämt 4H gården på Röbäck. Hade en inplanerad uteritt med Jennifer och Zabina. Det var trevligt att få komma och kika hur dom hade det i stallet och att se lilla Zabina, hon är mkt välskött och välomhändertagen, det fattas bara en liten prinsesskrona på huvudet ;) .
Iaf red vägar i skogen som jag inte alls visste fanns, synd bara jag inte har någon sadel till KC i dagsläget... jag håller alla tummar jag har för att Prestigen sak passa honom åxå när den är omvärmd.
Det var iaf väldigt trevligt och något jag gärna gör om.

Sen var det bara hem och ut med KC i hagen, äta lite sen lunch och sen mot Hössjö och hämta Daniel, skulle skjutsa in han till stan för att hämta pickupen som har blivit underredsbehandlad :). Så nu behöver vi itne oroa oss för nå rost under iaf.

Tog några svängar in på några affärer, bla Willys och ÖB, köpte hästgodis på ÖB.
Sen åt vi på Max :) Nångång måste man väl få fläska lite? :)

Sen åkte jag hemåt och tog in hästarna och motionerade Okuma och Prisse. Sen spolade jag av alla ben och svansar. Okuma och KCs halsar fick sig en liten dusch åxå, Okumas ögon blev stora som tefat när jag spolade på halsen, såg mkt komiskt ut.

Imorgon blir det ridbanan med Prisse och ut i skogen med Okuma och KC.

Ska försöka få med mig något körsällskap så jag kan prova selen och min fina vagn snart.

Nu i dagarna ska jag även ringa veterinärn och boka tid för vaccinering. Får se om det blir imorgon eller i övermorgon. Har inte bestämt mig om det blir min vanliga vet som får komma eller om det blir DV. Dom ska få bli vaccinerade mot botulism också. Funderar på att ta min vanliga vet och be han kolla igenom hästarna annars åxå... Det skadar ju aldrig, det var ju faktiskt ända sen i somras som blev kollade... Skulle aldrig förlåta mig om det var något "fel" på dom på något sätt.


Nu ska jag däremot sova så jag orkar med morgondagen :)

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.