fredag 16 oktober 2009

Gårdagen.

Klev upp lite tidigare än vanligt för att hinna göra klart allt innan det skulle vara dags att åka iväg och träna, när jag hade tagit in Prisse och höll på att göra honom klar så ringde Reb och hörde om vi inte kunde ta det efter lektionerna istället, vilket var helt ok från min sida, vilket innebar att jag hann ut i skogen mitt på dagen istället.

For iväg strax innan 19 på kvällen, han skötte sig bra både med lastningen och han åkte lugnt. När vi kom dit och jag höll på att göra iordning honom så kom det en hel ponnymaffia :O sen när vi fick komma in i ridhuset så var det ponnysar överallt :O samt en stor mörk dressyrhäst som även hon skulle rida för tränare, Prisse tkt denna gigantiskt häst var otroligt skrämmande och ville helst bara hoppa upp i famnen och gömma sig.. Promenixade först med honom i ca 10 min sen satt jag upp.

Började värma upp lite lätt och sen kom Rebecka, var tänkt jag skulle göra en övning där man rider på en åttvolt och skulle behålla tex högerställningen i övergången till vänster varv samt tvärtom, det gick inte alls till en början utan allt annat var så läskigt så det var mest lite skutt åt alla möjliga håll.
Sen där i mitten av passet så skärpte han sig och lyssnade på mig och stundtals hade jag en mkt trevlig känsla när jag red.
Fick positiva kommentarer om min sits måste dock bara tänka på att inte ha såpass "långa" tyglar, men det blir lätt så, när han söker sig framåt neråt så vill jag gärna lätta lite för att uppmuntra, men så fort jag tänkte på det så blev det bra.
Kommer inte ihåg hur länge jag red men det var inte ett fullt pass iaf, både jag och Reb märkte att han blev trött och det blev jobbigt.
Hon tkt iaf helt klart att jag skulle vara med på tävlingen imorgon, insåg dock att det blir för mkt med två klasser så det blir bara en klass, och det blir LB:1an, blir lite spännande då jag inte ridit igenom den på jättelänge.

Samt precis som jag skrev i gårdagens inlägg så tkr hon att han blivit rundare i kroppen och det känns väldigt skönt att höra från någon annan.

Sen efter träningen så blev han duschad och fick schamponera in honom flera ggr och använde silverschampo åxå, men han blev då mkt renare, och nu är hela han fin, flätade manen åxå och det mest låg på rätt sida idag när jag tog ut flätorna, vissa strån hade lossnat och stod ändå rätt upp men det kan jag leva med :) Iaf för att han inte skulle frysa igår när vi åkte hem så var han väldigt välklädd.
Först fleecetäcke med hals,sen två st 300 grams vintertäcken, sen ett 400 gramsvintertäcke med hals. Han frös inte :) Jäääeyj!

Synd bara att man vaknade till regnets smatter mot fönstret så dom fick stå inne lite längre än vanligt idag, samt det blev regntäcken med hals och prisse fick 100gramstäcket med hals på sig ute idag, knöt även upp svansen så förhoppningsvis så håller den sig ren.
Vore ju kul om han kunde få vara ren och fin ett tag iaf :)


Idag hade jag tänkt jobba mestadels i skritt samt ta några fattningar, men jag hoppas på att regnet ska avta och förhoppningsvis sluta helt.


Nu ska jag kika igenom programmet igen och hoppas på att mitt minne inte ska svika mig imorn :)

Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.