onsdag 14 oktober 2009

Dåligt uppdaterat

I helgen som var så har vi hunnit riva gamla vinterhagarna samt sätta ner stolpar till dom nya, mkt fint och prydligt blir det, Det är samma sorts stolpar som vi har runt ridbanan, samt dom är på samma avstånd.
Mkt prydligt blir det när tråden är uppe och vindskyddet målat. Visserligen så ska det brännas upp nästa sommar men en hel vinter ska jag stå ut med det och då ska det vara snyggt :)
Nästa år blir det 3 nya vindskydd, så alla 3 har möjlighet att ta skydd för väder och vind. Visserligen är dom inne nattetid, men det känns bra om dom har möjlighet att söka skydd för ruskväder.

Sen igår var jag in med KC till surf, insåg att sist han åkte transport var i Juli, när han for till farbror vet pga en inbillad hälta. Sist han var på Surf var nog i vårvintras eller något sådant... så det var vääldigt länge sen. Iaf han var lite tittig i ridhuset och lite skvättig, men så fort vi började jobba så var han mkt mkt trevlig, spec i traven... Hade varit väldigt kul att få se film eller bild på honom när han går sådär riktigt bra som han kan göra ibland. Prövade att galoppera men han har ju itne galopperat på 3½-3 veckor så det var klart det var lite jobbigt, och sen allt annat som man kunde titta på.. det blev mkt... :)
Sen blev han iaf duschad och tvättat från topp till tå. Så nu är han så ren och fin och det strålar verkligen om honom. Mkt fin är han att se på iaf :)

Sen red jag Prisse och Han skötte sig åxå helt underbart bra, mkt trevlig. Lydig och stadig.. Har anmält mig till dressyren nu på lördag men får se hur det går på träningen imorn, om jag sak vara med eller inte. Om jag inte ska vara med så ska jag till Luleå och hämta min sele som Maria och Wesse kikat på och köpt för min räkning. Tack så mkt.

Okuma red jag sist igår och han var lite stark men det blir han ofta när han itne är helt igång.. men stundtals så glimtade han till och var mkt trevlig.. :)


IDAG

Idag har jag världens städdag, och har tvättat många laddningar i både vanliga tvättmaskinen samt lite större saker i grovtvättmaskinen. Sen har jag dammsugit, mellanvåningen och övervåningen, nnu ska jag bege mig ner till källaren. Måste skynda mig så jag hinner klart hallen nere innan Danne kommer hem iaf.. och där är det skor i massor som ska ställas bort, samt kläder som ska hängas undan.

Men det är alltid trevligt när det är gjort. IDag hade jag tänkt fara ut å rida idag under dagen, men det verkar inte bli av, så det blir nog lilla skrittrundan senare ikv.. om jag inte dör av mörkrädsla :)

1 kommentar:

  1. Klart du ska tävla :)
    Jag har precis anmält mig.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.