måndag 19 oktober 2009

Ivrigt värre.

Efter att jag hade hämtat Daniel och Evelina så tog jag in hästarna och red Okuma, på banan.
Jobbade lite med skänkelvikningar i trav samt lite galoppfattningar... vissa fattningar blir inte mer än fattningar men hade han haft orken att fortsätta ur den fattningen så skulle det bli så otroligt najsig galopp för fattningen är bra, helt rätt jobbat från hans sida. Sen när han inte orkar med så blir han förbannad... och vi hade någon mindre diskussion men överlag så skötte han sig, tror jag sak rida ut imorgon och långtrava med både han och KC.

Kc fick ungefär samma upplägg på passet som Okuma.. gick helt ok det med.


Hade funderingar på att prova om min lilla klippmaskin funkar(till huvud och ben) men den vet jag inte vart den är :O Jag håller på att vara senil eller nåt.. :S


På onsdag em så kommer nog hovslagaren, längtar tills dom har brodd iof så broddar hjälper itne så suupermkt i dagsläget... på gräs hjälper det ju, men om det är hårt/frost/liiite is på tex en grusväg så hjälper det nästan ingen ting, eftersom broddarna inte får något direkt fäste...

Om det är bra väder/underlag imorgon funderar jag på att göra iordning någon övning (bommar och något mindre hinder) och rulla på med Prisse... sen får det bli skritt på onsdag och sen träning på torsdag..

Nu ska jag vila ett slag framför tvn tills Daniel behöver mig ute.. -gääääsp-

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.