onsdag 14 oktober 2009

En mörkrädd en.

Jaa skrev ju i mitt tidigare inlägg att jag skulle bege mig ut i skogen om JAG inte var för mörkrädd, den här gången var det visst en vit liten Påwnies mod som sviktade och jag valde att bara rida en väldigt kort sväng ute och sen rida på banan. Det hanns med ett bocksprång ute i mörkret åxå men han e ändå så söt så man kan inte bli särskilt arg på honom.. iaf inte idag :) Invigde nya tränset idag åxå, vet dock itne om jag tkt det var så snyggt me snokremmen, men att vara utan snok på en nosgrimma som har hållare för det är så galet fult så det finns inte. Ja vi får se om jag lägger det på hyllan istället kankse..

Iaf, min bil ska (förhoppningsvis) fungera imorgon och transporten är kopplad, mellanväggen ditsatt och en extra gummimatta är inlagd. Samt att den är rejält halmad.

Nu ska jag se om jag kommer ihåg programmen jag anmält mig till, annars blir det lite jobbigt.. sen ska jag sova! Jag längtar efter sängen! Vill lova att det tog på krafterna att städa hela huset idag :O -PUST-


KC har varit snäll pojke och itne rullat sig i leran idag, tror han vill vara ren å fin pålle :) Han har så galet härlig färg alltså...


Iaf, sen när det är dags för klippning (om jag hittar min maskin) Så, jag vet itne alls hur jag sak klippa, om jag ska klippa täckesklippning och skippa benen eller om jag ska helklippa i år igen (som vanligt) OM Jag ska ha helklippta hästar sen i vinter, så känns det schystast att klippa relativt snart, innan det hinner bli jättekallt, så dom har en chans att vänja sig . Så man inte bara hux flux rakar bort all teddypäls när det är som allra kallast..

En annan (ytligt jag vet) sak jag funderat på är KC får så himla tråkig färg när han klipps, men jag kan ju inte låta han vara oklippt och bli jättesvettig av den anledningen inte.. Han blir så grå... Okuma blir bara svart/mörkbrun och Prisse blir såklart bara vit, Men KC´s vackra brunfärg försvinner och han blir som musgrå nästan.. Självklart tkr jag ändå han är en fin liten plutt ^^ Min plutt :)

Nu sängläge och kika igenom programmen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.