fredag 5 juni 2009

Verktygsförsäljare och hypokondriker

Alldeles nyss var det en utlänning hit som ville sälja verktyg till "chefen". Gick knappt att höra vad han sa, fick gissa till mig hälften. Efter några minuter förstod han att det inte var intressant och for.
Sist det var nån här som skulle sälja något liknande så var det utan kvitto och papper.. kaaan det vara stöldgods då? Skulle tro det.

Aja nog om det, i em ska Reb rida Prisse och jag hoppas det går bra lr jag hoppas han är som vanligt och att hon kan sätta in lite regler i hans huvud igen.. Han har blivit helknas sen han hade aj i ryggen nu sista gången...

Förresten, snacka om att man har hypokondriker till häst, en riktigt dramaqueen är han! (Pratar förstås om Prisse) Igår när jag longerade så strök han sig fram (blev inget sår, itne ens ett märke) Först så smyghaltade han några steg och när jag då skulle ta ner han till skritt för att kolla upp det, så börjar han TOKHALTA och vägrar sätta ner benet och står och lyfter det åt mitt håll precis som "åhhh tyck synd om mig, nu DÖÖÖÖR jag! BLÅS!" När jag känt och klämt igenom benet och inte hittar ett skit så tar jag ut han på lina igen och låter han skritta, då ser han sur ut och sneglar på mig sen så blir han intresserad av något annat och slutar att "halta"! lr halta är väl att överdriva men att gå lite försiktigare med den tassen. Sen prövar jag att jogga han igen och då är han helt ren.
Asså det såg så galet fult ut så det finns inte!
Har kollat igenom benet både igår kväll och imorse och det finns inget sår lr likande.. Han är en drama queen!

Ahh just det, igår när det blåste helt galet mycket här, så fick hästarna komma ut vid 18.00 igår kväll, med bomull fulla hjärnan (iaf öronen) och heltäckande benskydd på Prisse.
Idag fick dom komma ut vid 10.00 med bomull och benskydd...
Det blåste så otrolgit mkt igår..

Nu ska jag ut och mocka och sen göra iordning allt för när vi ska iväg ti surf.

2 kommentarer:

  1. Stiligt! ;)


    Skönt för din vita, tror Rubina också hade uppskattat ett fodrat täcke idag. Måste skaffa något som är ett mellanting mellan vintertäcke och regntäcke, kändes nästan kyligt med ett helt ofodrat regntäcke idag! Fleecefoder hade varit bättre än inget.

    Jo, man kan väll säga att jag tar på mig att rida andras hästar i mån av tid. Tackar däremot inte ja till vad som helst, den tid jag har vill jag lägga på sådant som jag tror kan bli bra.. Oftast är det inte folk som jag känner sedan tidigare utan de har kontaktat mig på enklast möjliga sätt. :)

    SvaraRadera
  2. Har inte så stor koll på vad det är för häst. Så det är lite svårt att svara på. Men de flesta "fjolliga" (osäkra, känsliga, nerviga, temperamentsfulla och så vidare) hästar kan bli väldigt fina i rätt händer, ofta har de den lilla extra explosiviteten som krävs för att bli riktigt bra. :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.