torsdag 11 juni 2009

Förvånande!

Nu var det några dagar sen jag skrev, det har varit rätt fullt upp.

I lördags så var jag först och hjälpte Emma när hon skulle tävla på surf, dressyr :D
Jag tyckte dom skötte sig jättebra, red LC:2an på drygt 60% det tycker jag är helt ok gjort, eftersom Emma eg inte är ett så himla stort fan av dressyr och att Safari mest gillar att busa emellanåt. Dom hamnade på en 4 plats. Jag tyckte iaf att helhetsintrycket såg himla trevligt ut, lite tjafs på inridningen men sen så är det lite saker dom behöver jobba på, som att få till volterna rätt storlek och att göra övergångarna på rätt ställen, men bara Emma tränar ltie mer så tror jag nog dom kommer att få rätt bra poäng :)

Iaf, sen så var jag och Danne på klubben på kvällen, och fy bubblan vilka dryga människor det finns. Tål man inte sprit så ska man inte dricka. Känns skönt att man inte har något "sug" efter att dricka och bli full, det är inte värt att kasta bort dagen efter för det. Jag har för mycket att göra för att kasta bort en hel dag.

På söndagen for jag in till Surf med Prisse och hade tömkörningsträning, han fick jobba på rätt bra mot slutet och såg så harmonisk ut när han verkligen började jobba. Kul att se. Sen var han en segpropp hela den dagen och dagen efter :)

På måndagen kom ET:n och kände igenom honom och han var mkt bättre än sist, vi bestämde att han bara ska skrittas en vecka och sen ska han komma tillbaka nästa vecka och känna igenom han igen.

I Tisdags så red jag ut med Okuma och han skötte sig strålande, lyssnade både framåt och på förhållning och sidförande, jag kunde faktiskt njuta av ridturen.
Sen red jag KC på banan och han skötte sig fint.

I Onsdags så var jag och tränade med Okuma och vi jobbade med öppnor och slutor och sen övergångar skritt-trav-skritt han var väldigt stark i början men mot slutet så fick vi till finfina övergångar och han var balanserad och fin i traven.

Sen red jag ut med KC och försökte jobba på samma sätt som när jag tränade med Okuma och det gick alldeles ypperligt! Han brukar alltid hänga sig på bettet och vilja älga, spec när han blir trött. Igår så gav jag aldrig honom någon chans att hänga sig på bettet och han var underbar, var ute i ca 1 timme och det var jättehärligt.

Sen så fick Prisse promenixa i drygt 40 min.

Jag var ju och hämtade ut Backontrack täcket i tisdags också så hoppas han tycker det är härligt och det ger nån form av resultat iaf, jag tycker iaf BOT är skönt :)

Idag ska jag rida KC på banan och sen ska jag rida ut med Okuma, samma sväng som jag tog med KC igår. Hoppas Okuma är en snäll pojke bara ;)

Jag funderar på en bomlös dressyrsadel till KC, någon som har nån erfarenhet av sådan? Nu tänker jag på en sån som ser ut som en vanlig dressyrsadel.
eftersom KC går så mycket bättre när man rider barbacka.
Sen så om det är nån som vet vart man kan köpa ett tjockt (21mm) tvådelat eggbett så får dom gärna berätta :)

Nu ska jag gå å snyta mig , är så förkyld så det är inte klokt :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.