torsdag 4 juni 2009

Funderingar på hög nivå, tårtkalas, leopard?

Jaaa nu äre mycket tankar i min hjärna.. suck suck..
Ibland går det verkligen bajs.. men då är det tur att jag har världens mest underbara och älskvärda häst, Okuma.. Vad vore jag utan honom.. han är solen i mitt liv. den som ger mig näring..

Han är det bästa jag har.. vill aldrig att han ska försvinna.


Igår så longerade jag både Okuma och KC, och det är så himla kul för när jag köpte dom så ena gick inte att longera (Okuma) och andra(KC) han skrittade så himla fort så han låg nästan ner.. och trav var inget att tala om ens för det gick i 190 och obalanserat och allt.
Jag brukar ju skrittlongera/promenera mina hästar rätt mkt eftersom skritt är så himla bra.
Igår så då fick båda grabbarna trava på lina och det var en lugn, balanserade och avslappnad trav med uppmärksamheten på mig , Dom fick trava i 3 min åt varje håll.
Min envishet med att få dom lugna i skritten har alltså gett frukt även i longeringen.

Tänk på att det sliter väldigt mycket att longera en häst som inte jobbar ordentligt. Tänk på att byta varv ofta och låt aldrig hästen "älga" på.

Katterna har fått tårtkalas åxå, dom är ju ca 1 år nu



Sen så har jag gjort en helmumsig paj (ska göra en till idag :) )

Blåbär och hallon, MUMMA!

Sen så var det ju det här med min leopard :O
När jag var yngre så var det mycket snack om "trivselfläckar" det vet jag faktiskt itne om jag tror på :P Dock tycker jag att det är ganska sött ;P



Idag så står faktiskt hästarna inne och äter sitt hö, för det blåser ORKAN! det känns typ i huset när det kommer en ordentligt vindpust :S Eg borde jag passa på att tvätta lite vintertäcken och hänga ut på altanen, för dom lär torka på bara nån minut typ :O

Nu ska jag gå å göra paj, lr jag sak först gå å titta till mina söta små pojkar.

Hoppas på imorgon nu!

2 kommentarer:

  1. 2st regelbundet för tillfället.

    SvaraRadera
  2. Men, vilken bra idé! ;) Ja det är verkligen inte roligt.. Hoppas det vänder snart och blir fint igen.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.