torsdag 25 juni 2009

Stekhett träningspass

Igår fortsatte jag ju som sagt å städa sen blev det surf me Prisse.
Igår så var han helt utan pad under sadeln för den blev för trång med pad nu... så han fick ha ett tunt schabrak bara och han gick jättefint! Alla ni som sett Prisse vet att det är lite problem att skritta avslappnat, och att börja passet med att försöka jobba i skritt brukar vara rätt lönlöst, igår så blev både jag och Reb glatt överraskade att han kunde skritta jättefint! Rejält tramp och avslappnat... länge åxå! Sen så han kickade en gång och bockade en gång tror jag men hon komme underfund med att om man bara svänger när man känner att han börjar ladda lr ja när han blir sådär kort och hög då är det som att han kommer på bättre tankar! Galoppfattningarna blev utan bockningar åxå... Sen så hoppade jag upp, och han skötte sig jättefint, det kändes precis som att han är tillbaka.. jag hoppas verkligen på det. Han har blivit trevligare att ha å göra med nu sen han börjar få bort lite energi åxå.. :)

Sen direkt jag komme hem så gjorde jag iordning han, han fick på sig ett tunt täcke för det började blåsa lite och sen spolade jag benen och lite på halsen och huvudet, han är så söt för han vill leka med vattnet, i förrgår tog han hela munstycket i munnen medans jag spolade vatten lite lätt... och sen så lekte han med läpparna.. han är söt.

Iaf, sen så kastade vi i oss lite mat sen blev det att pressa hö. Pressade lite drygt 6 ton igår kväll, så nu måste jag bara räkna på hur mkt jag kommer att behöva fram tills nästa skörd är inne och torr.


Funderar på om jag ska hinna älga in till stan och lämna tillbaka lite skor som jag köpte till hästarna, som inte behövdes... Imorn kommer hovslagaren åxå och ska slå på en sko på KC, jag har fortf inte hittat den! Så det får bli en ny sko och jag antar att den andra har flygit ner i diket/bäcken..

Nästa vecka så ska jag och Linnea till röbäck och rida längs travslingan, det blir nog bra, det kommer att bli mkt trav och galopp då så han får ladda ur lite, för min del blir det såklart säkerhetsväst! Det ska bli spännande ;)


Nu städa källaren mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.