måndag 1 juni 2009

Sommarplågor.

Ja nu är ju sommaren här, vi är inne i Juni, många hästar ska ut på bete /går redan på bete.
Men det är ju alla flygfän som förstör så himla mycket.
Vad använder du för myggmedel? Funkar det bra även för bromsar?getingar? knott?

Apropå getingar så dödade jag just min första geting här i livet, jag är så galet rädd för allt som surrar och flyger och ser läskigt ut.


Igår, när jag red Prisse så var han jättetrevlig, han var lite spänd ibland men överlag så var det rätt stor skillnad, får bara hoppas på att det håller i sig.. :)Tillochmed Danne tyckte sig se en rätt stor skillnad på hur han rörde sig :O
Idag hade jag tänkt rida ut med honom. På fredag blir det träning, ska bli kul :)

Jag har även tvättat två laddningar hästsaker idag, så länge jag kör på 40 graders fintvätt går det bra då centrifugerar den inte så då hoppar den inte omkring ;)


Att köpa hoppsadel får vänta ett tag eftersom jag har så galet mycket räkningar den här månaden, men det kommer att bli en hoppsadel så småningom :)

Nää nu ska jag plocka ur diskmaskinen och sen ut å mocka.

Kram kram

4 kommentarer:

  1. I år har jag gjort en egen.

    Först börjar jag med att blanda vatten och rb82 (eller vad den heter)som jag har.
    I det blandar jag lite äppelcider vinäger och yes.

    Man får spraya varje dag men funkar ok.

    SvaraRadera
  2. http://www.blocket.se/vasterbotten/Ultra_Shield_21931617.htm?ca=2&w=1

    Bästa som finns, dock kanske lite dyr men för oss räckte den 2 sommrar, behöver absolut inte spraya på nå mkt och ALLT flugfän håller sej "miltal" ifrån :)

    Lätt värt, ist för massa flugtäcken osv, denna FUNKAR !

    SvaraRadera
  3. Den på apoteket är bäst... Switch? Tror den heter något sånt.
    Den är klart det bästa jag hade!

    SvaraRadera
  4. Blanda äppelcidervinäger och ättika 50/50. Kan även blanda i vitlök.
    Funkar hur bra som helst, dock kan de behövas att man sprayar varje dag.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.