onsdag 24 juni 2009

Städtant

Det är vad jag känner mig som nu.

Igår så städade jag köket, den inre hallen och toaletten, skurade dessa 3 gånger! Rent blev det och gott luktar det :)

Idag har jag städat vardagsrummet, gästrummet, yttre hallen och både trappan till övervåningen och källarvåningen.
Har skurat hallen och trappan och har mattan som låg i hallen i tvättmaskin nu :)

Jag har även städat lite ner i källaren men det syns knappt ändå :S för nån dag sen så gjorde jag ett tokryck i tvättstugan åxå och sen så har jag ju börjat få ordning på hästgrejjerna, men det är för lite plats :S jag har 3 hyllor, och på dom hyllorna som är proppfulla, ligger bara schabrak och några täcken.. :S det mest hamnade på golvet ändå eftersom jag måste få rent i bagarstugan så vi kan bädda där, eftersom på Fredag kommer Maria och Wesse med tillhörande HUND! Det känns skitknas att det ska vara nån annan djur här :O Det känns då skönt att det inte alls kommer lika mkt folk som vi trodde för nån dag sen...

Iaf jag hoppas att hunden helt låter bli allt som är mitt, har ju ändå en hel del saker för x antal tusen där nere, varav väldigt mkt nytt. Sen hoppas jag att den kommer att låta bli både hästar småpojkar och katter... Det är bäst för den att den låter bli det! Annars blir jag upprörd!

Igår kväll så red jag Okuma lite barbacka på banan, prövade Prisses träns och Okuma som är min lillbäbis har större huvud än Prisse pojken, men iaf han var så galet snygg i den breda nosgrimman, tyvärr så blev han hemsk att rida ;P han kom på en gång att åhåå jag kan lägga tungan över bettet ;P

Men han är söt och lyssnade rätt ok en stund så då berömde jag och avslutade :)

Nu mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.