tisdag 16 juni 2009

Humörhäst.

Det kan man verkligen kalla Okuma, han har varit grinig mest hela dagen, bara för att jag inte la hans hö på samma ställe som vanligt, jag tänkte vara schyst och lägga det i vindskyddet, eftersom det regnade lite imorse. Det uppskattades inte så han var kinkig att sko. Därför vi bara skodde fram. Sen när jag skulle rida så var han uppjagad till en början och precis innan jag skulle hoppa upp så levde Daniel om i garaget, så det var visst en superbra anledning till att bli ännu mer hyper. Daniel slutade leva om och höll i medans jag satt upp sen skrittade han med väldigt bestämda kliv ner mot ridbanan, sen så var han lite grinig tills han fattade att vi faktiskt skulle stanna kvar där nere. Började jobba efter uppvärming och jobbade med att flytta bakdelen och att få han att inte flippa ur, det är en väldigt hårfin gräns vart man ska ge sig, precis sekunderna innan han flippar ur så man själv avbryter det så inte han får ännu mera storhetsvansinne, han jobbade på rätt schysht sen i traven blev lite springig stundtals men det blir han lätt när han är ivrig och itne riktigt vet vart han sak ta vägen. Sen tog vi en högerfattning och den tog han på en endaste gång och den var lugn, galopperade några meter och bröt av och berömde, sen fick han skritta lite med klappar sen gjorde vi likadant i vänster varv, det som alltid varit hans "lätta" galoppvarv, första fattningen blev inget av, andra blev ett skutt upp i luften, tredje blev 2 språng kanske, sen fjärde blev superbra gallopperade några språng sen bröt jag av och skrittade och berömde.

Prisse fick sin halvtimmes motion beståendes av 25 min skritt och 5 min trav ;P han tar det ju lugnt nu, men behöver få trava så han inte exploderar :O

Nu ska jag sova, så jag orkar med både hovslagare och Et imorn, sen ska jag klämma in att rida Okuma och KC och motionera Prisselurven innan Et:n kommer... Det är tveksamt om jag orkar att blogga nånting imorrn, för det kommer att bli en låååååååång dag!

Ha det bra och fråga gärna om det är något du undrar över :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.