måndag 15 juni 2009

Knashäst

Jaa det är ungefär vad man kan säga om alla mina grabbar emellanåt.. under förra veckan har jag ridit ut 6-7 gånger tror jag tror Okuma fick fara ut 3-4 gånger senast igår, Han var heldryg igår, när jag red från gården så sneglade han ner mot ridbanan och sen så var han sur å kinkig heeela vägen... och det finns roligare saker än att rida en kinkig Okuma.. Han har såå otroligt mkt humör och bestämda åsikter om allt! men han är ändå mitt hjärtegull :)

Iaf, i fredags, då var det inte riktigt min dag, då for jag ut å skrittade barbacka med Okuma i skogen och sista biten är det en väldigt brant nedförsbacke och jag brukar alltid hoppa av och leda nerför sen så brukar jag promenixa hem tar ca 20 min lr nåt det är bra för då slipper dom ha mig på ryggen och jag får röra lite på mig ;P
Iaf, det var mitt på dan så då är det ju en del getingar/humlor/bremsar ute å flyger å irriterar så då skulle jag vifta bort en geting som var kring Okuma så jag vänder mig halvt om medans jag fortsätter att gå och alla som har koll vet ju om att dom har asfalterat om vägen och på vissa ställen är det feeeta kanter, så Okuma går nere på gruset och jag på aslfaten och jag trampar snett och faller handlöst och landar på mitt vänstra knä och tar emot mig litegrann med vänstra handflatan. Det känns rätt bra och jag halvhaltar hemåt.

Sen gick jag in och tyckte synd om mig själv och senare på kvällen så kom jag på att jag skulle pröva att rida KC med Prisse som handhäst, Danne var självklart med, för något sådant prövar jag itne ensam + att vi var på ridbanan. Från början tyckte Prisse det var helläskigt sen så började det funka jättebra, och allting funkade kalas. Då skulle Danne gå in en kort sväng och det trodde inte jag skulle vara några problem alls ungefär 2 sekunder efter att Danne gått in och stängt dörren, då får jag ett nyp i höger knäet! lr strax ovanför om man ska va petig, Prisse hade alltså gett mig ett tjyvnyp! Direkt efter så kastar han sig bakåt en bit för han vet ju att det är fel, KC stod som ett ljus hela tiden, jag hoppade av och sa till Prisse, (allting gick väldans fort, jag är väldans snabb om jag vill ;) ) Sen så for jag och KC ut i skogen ensamna och Danne gick med en skamsen Prisse.
Så nu har jag ett snyggt blåmärke på mitt högre knä ^^

Sen efter alla djur var klara så såg vi Walkyria, intressant film :)

På lördagen så gjorde jag Paj :] ovanligt?! och tog hand om grabbarna, sen vid 2-3 tiden så for Danne iväg på ett 40 årskalas som visst hade varit jättekul, ångrar att jag inte följde med. 150 pers hade visst varit där. Inte illa.
Ahh just det, Jag lät Prisse löshoppa lite i hagen, jag ställde in hindret så jag hade ena stängslet som inspärrning på en sida och på andra sidan var det "öppet" hindret var inte så brett som hagen ;) och jag iddes inte göra nån inspärrning på den sidan, och la upp det på cirkus 40 cm, först blev han jättemisstänksam så la jag ner bommen helt och då började han gå över det och sen la jag upp det och jag var på utsidan av hagen och gick en bit ner i hagen och han följde med och sen så joggade jag upp mot hindret och han följde efter och skuttade över det på sin sida :) rätt sött var det faktiskt, några gånger hoppade han själv utan att jag sprang på sidan om åxå. Det roliga var att han skötte sig jättefint, var lugnt och tog det faktiskt riktigt piano.

Igår så efter att alla hästar var omhändertagna och nattade så såg jag och Danne film, Benjamin Button den var helt okej tycker jag, lite annars film :)

Idag ska jag in till stan och köpa nya sommarskor, till hästarna såklart ;)
För imorrn kommer hovlsagaren och skor två av dom och hon har inte hunnit få hem några skor än.

På onsdag kommer hovis igen och skor den sista och sen så kommer ET:n och ska kika på Prisse igen.


Ahh just det, igår så bestämde jag och Daniel oss för vart vi ska köpa mer material till ridbanan ifrån, så nu ska materialet bara fraktas hit och sen blir det att lägga ut mer duk och planera ut materialet. Längtar så tills allt är klart :)

Daniel är den underbaraste i hela världen, han är så himla fin och snäll. Man kan inte ha det bättre, iaf inte jag.

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.