måndag 22 juni 2009

Motivationsboost och fin galoppfattning

Glömde ju alldeles bort att skryta lite över Prisses jättelugna och fina vänster fattning tidigare idag, blev så stolt ;P

Iaf i tidigare inlägget så skrev jag att jag skulle ut och rida dom andra hästarna, jag ljög, lr jag glömde totalt bort att KC hade tappat en sko så han får stå tills pjukkan e på plats. Nu ikväll har jag sprungit runt med METALLDETEKTOR i beteshagen bara för att hitta skon, tyvär helt utan resultat, förutom onda fötter på mig.
Anledningen till varför jag letat den nu i 3 omgångar varav en med metalldetektor är INTE för att jag är snål ;P utan för att om den ligger i beteshagen så kan hästarna göra illa sig på den, och det vill jag ju inte.


Innan jag jagade skon så red jag Okuma. Guud vilken motivationsboost jag fick när det gick att göra andra övningar än vad som fått plats med innan.

Först travade jag på en stor volt och la mindre volter utåt, nån som förstår bilden?
Flyttade han lite när jag kom ut från lilla volten och in på stora.

Sen mot slutet så la jag till galopp på en halva av stora volten, bröt av till trav och in på lilla volten och sen likdant igen. Det rödstreckade är alltså galopp.


Nu borde jag sova om jag ska orka me nåt imorn.

Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.