fredag 30 januari 2009

Möte och hästarna

Japp igår morse var jag på möte med Startkraft, det är alltså ett företag som jobbar med folk som är varslade/uppsagda för att hjälpa dom vidare mot ett nytt jobb/utbildning. Igår skulle jag ha med mig min CV och mitt personliga brev. Jenny (min coach) tyckte att det var jättebra men gav mig tips på att jag kude ta bort vissa saker som inte behövdes vilket jag åxå ska göra.
Men det var jättekul att hon tyckte den var jättebra och hon blev som alldeles ivrig och började kludda stjärnor i kanten osv.. jag som trodde den skulle va dålig. Men tydlgien itne :) Men iaf jag har fått massor av saker jag sak göra folk jag ska ringa, folk jag ska möta. Det kan bli bra det här. jag tror att jag tror på det här.. :]

Iaf sen efter jobbet så for jag hem, älhade in och bytte om till ridläder. Sen skulle jag ut å rida Prisse hade tänkt rida en jättekort sväng i skogen med alla tre för att sen äta lite å duscha och sen fara till Erika å ge henne presenterna och fika lite :) Det var min plan.

När jag hade kommit upp i skogen med Prisse då börjar han dampa och han skuttar omkring å har sig.. ibland är han ok men på vägen hem då blev de visst jättejobbigt så då blev det lite knasigheter så då när jag ridit den tänkta rundan klart då red jag en stund på ridbanan och då skärpte han sig både i skritt å trav och i traven blev han faktiskt ganska flaschig.. Jag koncentrerade mig verkligen på min sits och det gav resultat för ist för att krypa bakom så gick han superfint men det är ju jobbigt så han orkar itne så länge men han är då arbetsvillig och det känns bra. Så när jag hade fått honom fin i båda varven så då gjorde jag halt och berömde honom och sen hoppade jag av och skrittade av honom vid hand.

Sen skulle jag rida Okis och han va ltie varm i ett ben så jag kylde det, nu imorse var det inte ett dugg varmt och dom dampade en del i hagen igår så han ha väl lyckats med nåt skickligt bara.
Sen vare KC´s tur och han ville helst springa utåtställd och vägra ta skänkeln och det tål jag verkligen inte... Jag hatar verkligen hästar som springer utåtställd och skjuter bogarna hit å dit och är allmänt muppiga, jag får damp. Jag måste få igenom det jag vill innan jag kan göra nåt annat, så den ridturen tog åxå ganska lång tid. Så när jag var klarmed det å skulle släppa ut KC och då hade jag omockat åxå då var klockan halv 7 :O

Då skulle jag lissom vara hos Erika.. och då började jag tänka på allt som hänt under dom sista dagarna å då ringde jag å beklagade mig en massa och samtidigt mockade jag så helt plötsligt var jag ju som klar och skulle bara duscha... Så då smörade jag för Dannelurv och han skulle ta in hästarna senare så då blev det älgakliv in i duschen snabbduscha hoppa i kläderna och in i bilen... -pust-
Efter lite guidning så hittade jag ju faktiskt :D -duktig kicka- Hon fick presenter och vi fikade och pratade i sinnen.. Det var trevligt.. :]
Blev lite trött men det var det värt....

Nu sitter jag här vid burken och funderar på vad jag sak göra med grisarna idag.. Prisse har får nog ganska mkt mat ute nu, för han har börjat lämna hö inne... fast han är lite dum för han drar ur det ur höpåsen så de hamnar på golvet och sen gillar han itne att äta det så efter ett tag så kommer hans halmbädd att vara utbytt mot höbädd haha iaf om han fortsätter som han gjort dom sista dagarna.. Men han behöver mat :]

Nu ska jag lägga mig å se lite tv igen å känna lugnet ett tag iaf :]

1 kommentar:

  1. Haha, Dust är typ likadan, eller han är så kräsen så man måste sopa bort allt spån där man lägger hans hö. och om han råkar sprätta in minsta lilla spån i höt så äter han inte upp det. så när jag ska mocka är det hö över hela boxen. Men dumbommen äter höt när jag lagt det i skottkärran då spelar det ingen roll att det är spån och skit i de!! Knäppa dom kan vara!!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.