tisdag 27 januari 2009

"det"

Japp nu är alla mina grabbar "det" lr ja inte Daniel då.. tror jag iaf.. :O idag fick småkissarna (Staffan & Bengt) åka massa bil å fara till farbror Birger och "klippklipp" mohahaaa... nää tycker faktistk synd om dom för dom har pinkat på sig men dom är tillräckligt omtumlade med tanke på all bilåkning och operationen och uppvaket så det får bli när dom verkar piggare.. sen ska dom väl kankse itne bada så snart efter dom har blivit opererade heller... Kankse itne är så bra...
Men dom ska bada iaf så fort såren ser fina ut :)

Birger är faktiskt min "favorit"veterinär Jag gruvar för den dagen som han ska sluta jobba... :S Vem ska då stå ut med mina hönsmammefasoner? :O

Ajaaaa.....

Min bil är elak!
Remmen som driver dieselpumpen ahr flygit av, när jag var påväg hem från jobbet, trodde först det var soppatorsk så sambon kom från sitt jobb me en dieseldunk och vi hällde i den och den vägrar starta.. trots att vi drog den efter den andra bilen så stenvägrade den... Så Danne bogserar oss till sitt jobb å sen så kollar han under huven en gång till å lyser me ficklampa och ser att remmen är borta (den sitter dold så man ser den inte det första man gör när man öppnar huven)

Jahaa fasen åxå, in å beställa delar, är tvungen att byta kamrem åxå lr tvungen å tvungen men det är lika bra om en av remmarna gått sönt.. det är ju värre om kamremmen går sönder då suger det verkligen :S

Till saken hör att jag hade två nykastrerade hankatter i bilen som låg i varsin bur och tyckte synd om sig själv å spydde, och jag är så GRYMT känslig för spyljud och dålig lukt så jag höll nästan på att käxa jag med...

Sen så kom jag hem ungefär 2 timmar senare än vad jag brukar komma hem å då vad det mörkt så min plan med att rida ut me Prisse är ju bara att glömma...
Så då satt jag å tröståt godis och munkar :]

Nu blire däremot sääängen ljuuuva sängen och me lite tur så hinner jag somna innan Danne å Kottelina kmr hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.