måndag 26 januari 2009

Över?

Jag trodde verkligen det var över... men så var det tydligen inte ;)


En stycke rosa Horseware Rambo jacka

En stycke rosa "Buff"

Jag trodde min rosa period var över för gott men jag har börjat smygplocka fram schabraken och benskydden igen... och om jag ska ha rosa så då måste ju allt matcha.. benskydd, schabrak, ridbyxor, jacka och buff att ha under hjälmen ^^ (lr runt halsen )

Alla ni som inte använder buff så köp en! Dom är helt galet bra! spec att ha när man rider för det blir inte för varmt och de blir itne för kallt! och man kan både ha dom över öronen och upp över näsan om det skulle blåsa kyligt... dom är super!

Hästarna:
Igår så red jag först Prisse, han red jag ut i skogen med. Han var helt crazy! :O Han skuttade omkring som fasiken å han galopperade på stället och sen blev det hopp i sidleds och lite hopp rakt fram ja han var överallt och jag var svårt svettig efter en kort stund även fast jag räknade med att han sku va lite pigg så jag tog inte så jättemkt kläder ändå..
Iaf när jag nästan hade ridit halva biten då skärper han sig helt plötsligt och han går i skritt och söker sig neråt och håller itne på å trippa och takta utan han skrittar jättefint (alla som känner Prisse vet att skritten är svårt och spec på uteritt för då blir han så ivrig.. men han skötte sig kalas på vägen hem! Riktigt kul faktiskt :D

Sen efter middagen så for jag ut med Okuma i mörkret, samma runda och jag är så galet stolt över mig själv som for ut i becksvart mörker (hade visserligen pannlampan men ändå) i en skog.
Vi överlevde men Okuma dampade rätt friskt men till skillnad fårn Prisse så skärpte han sig itne utan brallade hela vägen :) aja det är ett friskhetstecken ;P

Och KC jobbade jag för hand och det gick ba fent :)

Måndag:
Idag har jag motionerat Prisse (longerade med inspänning) han va jättefin i benen idag, var rädd för att det skulle ha blivit nåt sden igår när han skuttade omkring så mkt.. jag menar, jag hade inte tänkt att galoppera och studsa runt så det är ju ltie jobbigare än att bara skritta ;)
Men han var jätteduktig idag så nu ska jag ut å motionera Okuma och KC :)

Puts o krom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.