söndag 18 januari 2009

Ovärt

Svårt ovärt att vara magsjuk, jag som sku göra massor av saker. Jag har legat i soffan hela tiden och varit ynklig...

iaf i torsdags va ja ju till vet me Prisse å de gick bara fint, inge knasigheter där inte.

Sen på freda morron så ser jag att KC hade fått nå skit i ögat, han stod å knep litegrann med det så då ringde jag DV och dom kom ut på en gång, då hade han fått ett sår på hornhinnan igen inte lika stort som han fick i somras men hade det inte blivit behandlat så är risken väldigt stor för att han ska mista synen på det ögat.
Så han blir medicinerad var fjärde timma (inte på natten då) och ögat ser bättre ut, han har sin lilla luva där högersidan är täckt med svart tyg så det itne ska bli jobbigt me allt ljus... han är så duktig min lilleman :]
Det är dock mindre kul när man e magsjuk... -suck suck-

Svårt ovärt att fara ut å parta och kasta bort hela jäkla dagen efter.... nää usch... det är tragiskt.. Ärligt talat så tycker jag det är töntigt att måsta dricka. Åsså luktar det surjäkla fylla det är ju grymt härligt när man e magsjuk å man e än känsligare för lukter.

Jag är svårt irriterad på mig själv som blivit sjuk för det resulterar i att hästarna står och den här tiden hade jag kunnat ägna åt att sätta igång dom (lr ja Prisse iaf) och hålla igång Okuma men nu kastar jag bort en masa värdefulla dagar bara för att jag är magsjuk!

Jag ska bygga en desinfinånting nånting ingång så alla som kommer in hit blir desinficerade (?!)

Nä fy fan usch för äckliga människor!

1 kommentar:

  1. Köp bifolak eller vad det heter.. har fått lära mig det på jobbet.. då ska man iaf ha svårare att få magsjuka.. du hade det ju nyss ju!!
    Hoppas du kryar på dig förstår att det är jobbigt när man vill sätta igång hästarna.
    Dust är iaf bättre nu :D håll tummarna så kanske min dröm slår in ändå!
    Vad jobbigt med KC´s öga skönt att det ser bättre ut iaf. Flamman hade också väldiga problem så han fick också ha en fin luva med svart tyg för ena ögat. som en pirat :P
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.