torsdag 5 februari 2009

Dressyrtanten har hoppat!

Wihhiiii igår hoppade jag å Prisse lite här hemma... hela 50 cm :O wohoo...
Jag menar man ska skynda långsamt han är ju inte så duktig på att hoppa heller ^^Dressyrtanten och Prisse 1 nov.

Efter vi hade hoppat dom otroliga 50 centimeterna då blev det dressyr igen :]
På söndag blir det dressyrtävling.. första på rätt länge nu ändå.. i augusti tror jag det var sist... usch va länge sen.. men vi får se hur det går.. det är bara för att han ska vänja sig med staketet och miljön inför dom lokala tävlingarna i vår.
Imorrn blir det träning för Rebecka ska bli kul å höra om hon tycker vi har utvecklats nånting sen sist.. personligen så tycker jag han har blivit stadigare i alla gångarter men vi får väl se :) han kan ju ha haft bra dagar här hemma åxå och sen så lär han väl dampa ur på tävling.. :) men de bju vi på :)

Okuma
Han har varit hel skum på slutet... han va jättehemsk ett tag stod spikrakt upp på bakbenen och vägrade trava utan bara höll på å takta och skutta runt.. lätt att få honom att hitta takten och slappna av då.. hmm.. men dan efter han hade varit som värst så red jag på ridbanan och då var han superfin... riktigt fin... så jaa.. han är skum helt klar.. men han är fin :]

KC
KC har varit lite tillåfrån men sån är han ju... när han är fin så är han riktigt fin men när han e på tjurhumör så kan han vara så himla hemsk så det finns itne... fast det kan ju alla mina tre grabbar vara...

I veckan har det varit lungt för jag behövde bara jobba i måndags och sen så är jag ledig fram tills nästa måndag... så jag har hunnit med endel här hemma och nu ska jag skriva CV och kika runt på folk/företag jag sak kontakta..

Igår hämtade jag ut Hööks paketet som hade kommit :) idag ska Prinskorven få inviga tömkörningsgjorden :) tror jag ska se om jag inte kan sälja min gamla... behöver ju knappast två..och ev så blir det tömkörningskurs åxå måste bara hitta nån som kan hjälpa mig att pröva att tömköra honom så han vet iaf lite vad det handlar om...

Nää nu ska jag göra nåt vettigt :)

Jag älskar Daniel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.