söndag 4 januari 2009

Oj nu vare

Länge sen jag skrev här.. det är ju så tråkigt för man får knappt några kommentarer heller..

Det har iaf hänt massor sen sist.

som tex

"Nu återstår ännu mera väntan(uppdat)

Skrivet 2008-12-29 13.18, senast uppdaterat 2008-12-29 13.28. 316 ord

Väntan på att medicin ska verka...

I lördags när jag skulle rida Prisse så vad han lite tjock i ett bakben och gillade inte när man rörde där, hittade inget sår, kylde benet och släppte ut honom igen...

Senare på kvällen fick jag klämma igenom benet ordentligt... han reagerade itne mer än när man abra petade på det, söndag morgon var han ännu lite mer tjock i benet så tvättade rent det nogrannt och la jodomslag, det fick han ha på sig fram till 13.00 tiden ungefär då var svullnade mindre på utsidan av benet.
Ringde till Vet som skulle komma, Vet konstaterade att det itne var lymfangit vilket vi trodde först.
Förhoppningsvis går det över med medicinen han fått och gör det inte det så tyckte hon att vi skulle åka in och göra ett ultraljud. Men det ska jag ringa och beställa tid för imorrn och det ska dom få göra oavsett om han blir bättre lr oförändrat..... hoppas dom har tid så fort som möjligt så vi får någon klarhet i hans lilla tass

Idag har hovisen varit här och Okuma var dampig som vanligt medans dom andra var snälla som vanligt :)
Så nu kan jag då rida Okuma och Kc på vägen så då blir det ltie enklare :)

Började även skrubba stallet igår kväll och KC´s box blev så fin... tror jag ska fortsätta skrubba nu :)

men men... Prisse min lilla kladdkaka får inte ha en allvarlig skada...

Tur att det finns veterinärer,
Vet man inte vad det är så ring vet!
Har du inte råd me det,
sälj hästen och samla på frimärken ist :P


-håller tassar och tår för min minsting-

Uppdat 13.27
Uppenbarligen så går mina dagar väldigt fort för nu har jag bokat tid för ultraljud och vi ska göra det på fredag, för då har medicinkuren precis tagit slut åxå så det blir kalas bra :)

Min schnufflo..."

och som tex

"Stackars pånie

Skrivet igår 12.30, senast uppdaterat igår 12.30. 209 ord

Igår när jag tog in Okuma så hade han fått en allergisk reaktion igen (fick det ju i slutet av jan förra året åxå, dock mkt mkt allvarligare då, hela han var uppsvullen och magen hade helt stannat)

Så ringde distriktarn som skulle ringa upp, han hade ingen feber, var pigg och alert och åt och drack och magen var helt igång så när DV ringde upp och jag förklarade så sa hon att så länge som han har magen igång och andas bra så är det ingen fara, så jag bäddade ner mig i stallet och sov där bara för att jag skulle ha koll på om hans tillstånd försämrades, som tur var så blev det gradvis bättre och imorse var det bara lite kvar, han är alltså allergisk/överkänslig mot nåt, men vi vet itne vad. Det kunde dom inte ta reda på förra gången.

Min söta lilla pånie... -älska- hade en kisse som låg å sov på mitt ben nästan hela natten åxå de va rätt sött :] och jag fick en morgonpuss av KC åxå :] som förövrigt har gett mig lite hötussar under nattens gång, så jag itne skulle bli hungrig lr nåt.. de var sött iaf..

Nu ska jag ut och tempa igen och kolla allmäntillståndet.."


Men Prisse hade ingen senskada, allt var bara fint på ultraljudet och svullnade var redan borta.

och Okuma är bra och sympton fri så det känns skönt

Igår red jag Prisse för första gången, vi va till Vns och skrittade i ridhuset, trodde han skulle vara bra mkt mer dampig än vad han var, han var faktiskt rätt snäll :O

Nu blire soffan och försöka tina upp sig, det har varit så jäkla kallt nu flera dagar.. :S svårt att hålla igång dom små liven..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.