torsdag 7 juli 2011

Värmeslag!

Det är så himla varmt!
Hästarna är loja och driver vatten som jag vet inte vad :O Men det är tur att dom har vett att dricka iaf.

Hade tänkt åka och bada med Okuma men eftersom INGEN ville följa med så gav jag upp dom planerna och gav mig i kast med ogräsrensning längs ridbanekanten.
Det ser verkligen ovårdat ut när det vuxit gräs in på ridbanan.
Det tog tid och var jobbigt och jag hann bara med 10 m :O innan mina krafter var slut, jag har precis kommit in nu.



Lär nog få rejäla blåsor i händerna trots handskar...
Ska ta en funderare ifall vi ska lägga knatsten runt hela ridbanan, i dagsläget är det kantsten längs den nedersta långsidan och den bortre kortsidan, av den anledning att när snön smälter och rinner bort så följer material med och med kantsten så stannar materialet kvar.
Sen så är det himla snyggt också :) .

Nu en snabb dusch och sen jobba en sista dag innan det är semester!
Det första jag sak göra är att åka iväg och träna med Prisse, dock så ser väderleksrapporten mindre kul ut, +25 grader... finns risk för att vi kommer att svettas bort.

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.