söndag 24 juli 2011

Ofrivillig vila

Blev det igår.
Så nu har hästarna fått vila två dagar, i fredags var det så varmt och med tanke på att han var loj i torsdags så kändes det som en bra idé att klämma in en vilodag.
Igår hade himlen blivit obehagligt kolsvart när jag skulle bege mig ut i skogen och strax drefter började det regna och det var ett rejält oväder, såg blixten klyva himlen bara bakom bergen, mkt obehagligt men hästarna har haft det lugnt och skönt inne i stallet iaf.

Tänkte passa på att rida nu under dagen och sen förhoppningsvis åka och köpa spån.
Jag bruakr alltid använda halm men såhär i slutet så är det svårt att få tag i och dom balar jag har är lite för dammiga så jag väljer att skippa dom och köra på spån ist.
Iaf framtills nästa halmskörd är inne.
Jag gillar verkligen inte alls att använda spån eg.

Igår var jag iväg till Emma, som fyllt år.
Jag fick fika och hon fick ett par ridbyxor av mig, bra deal där :)
Var riktigt varmt och trevligt att sitta ute i solen och bara snacka, länge sen vi sågs nu.

2 kommentarer:

  1. Men eller hur! Jag får så ont i hjärtat av att se dessa människor, helt vanliga människor i huvudet men med ett fel i hjärnan dom inte kan styra över. Som blir så oerhört dömda utav samhället fastän dom inte kan styra över varför dom fått diagnosen autism och är som vilken annan kille/tjej annars. Nej, usch, jag får ont i hjärtat av att ens tänka på det.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar göra både och! Just de jag skrev om sprang jag på platt mark, försökte hitta så platt som möjligt :P Men brukar springa i en backe i elljusspåret också, då kutar jag typ upp så fort jag orkar också går jag ner å sen om igen tills jag är less typ. Brukar få galen träningsvärk av det haha :P Tycker det är ganska kul faktiskt, det är ju lite mer stimulerande för skallen än å bara springa på :D Testa!!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.