torsdag 28 juli 2011

Pay & Ride

Igår kväll var vi iväg på en Pay&Ride, red LC:2 och LB:1, det var otroligt varmt och kvavt.

Iaf, red fram runt 30 min till första klassen och han kändes sisådär, inte helt med mig och när det var våran tur så tappade jag mkt av ridningen vilket jag verkligen stör mig på, men det kommer.
Alla missar är helt och hållet mitt fel, för att jag inte red bättre och förberedde honom bättre.

I LC:2 fick vi strax över 64% med kommentaren :
Väl avvägd ritt! Stundvis ngt låg i formen (men ändå ok) Bitvis lite spänt men på rätt väg!

Som det är nu så jobbar jag med att ha honom låg så det rider (eller försöker) jag rida aktivt för att ha honom.




Jag hade ridit klart första programmet runt 18.40 och red nästa program ca 19.15 så det var inte så himla lång stund för honom att hinna återhämta några krafter, han orkar mer och mer för varje vecka men än är vi långt ifrån så starka som vi borde vara.
I LB:1 så slarvade jag så extremt mkt, jag orkade verkligen inte rida, vilket verkligen märks, förberedde dåligt eller inget alls.

Där blev procenten strax över 59% med kommentaren:
Mjukt och prydligt. Slipa vidare på detaljer ( fattn, längn,skritt)
så blir detta bra. På rätt väg!



Direkt efter ritterna så tänkte jag enbart på mina missar och att jag verkligen måste skärpa mig och rida hela vägen. Det var i princip det enda jag tänkte på så jag kunde inte riktigt ta in procenten, det dröjde till strax efter 12.00 på natten innan jag bestämde mig för att se filmerna.

Vi jobbar vidare med detaljer så borde det här kunna bli rätt bra.

1 kommentar:

  1. Ni är jättefina tillsammans och precis som du säger så är det bara att jobba vidare med detaljerna och "finliret" så kan det bli kanonbra! :D

    Sv.Haha, ja jag vet att jag är galen! :P Men jag har som mest ägt 12 egna hästar, och idag äger jag bara 6 hästar plus att jag har en på livstidsfoder så jag tycker ju att det är rätt lite. Dessutom har det varit tänkt att vi ska utöka familjen sen Snazza hastigt och lustigt lämnade oss i augusti ifjol.

    Lägger all tid jag kan på hästarna och prioriterar bort väldigt mycket annat, och tack vare en medfödd förmåga att sova väldigt få timmar på natten, men ändå vakna utsövd, förlänger jag dygnet med flera timmar. :D

    Jag vikarierar som bildlärare och fritidspersonal sen ett halvår tillbaka, innan det har jag jobbat med både det ena och det andra. Bl.a som allt-i-allo inom it på Ericsson, truckförare och personlig assistent. ;)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.