fredag 8 juli 2011

Dusch.

Idag när jag kom hem från jobbet tog jag in båda hästarna och spolade av dom, sen fick dom stå inne och svalka sig medans jag gjorde iordning inför träningen.

Idag var det bestämt att Pia skulle prova Prisse, han var väldigt skeptisk till en början men hon redde ut det bara bra och han gick väldigt trevligt mot slutet (partisk som jag är). Det är faktiskt bara 2 personer som har ridit Prisse sen jag köpte honom, förutom mig då.
Med lite tur -ta i trä- så har höger galopp problemet löst sig, nu var det iaf länge sen han tog fel.

Det är väldigt nyttigt att ens tränare har provat hästen för då får den en ännu tydligare bild på vad som behövs och hur hästen reagerar i olika situationer.

Jag satt upp och red efteråt och fick göra ungefär samma som hon gjorde och han gick jättetrevligt.
Inte alls så loj som han var i onsdags.

Har iaf bestämt mig för att vi skippar Kramforstävlingen och nästa blir Lycksele i augusti så det ser jag framemot, även om det innebär att semestern är över då.

Efter passet fick Prisse bli avspolad igen och sen direkt ut i hagen och leta upp den perfekta rullplatsen, så numer har jag två bruna hästar.
Men det gör inget, det är så mysigt att se dom ha det gott i hagen.

Just nu längtar jag efter morgondagen, av olika anledningar, främst eg för att få rida, men Prisse ska bara gå ett lättare pass och sen ev löshoppa under söndagen men sen, då blir det dressyr för fulla muggar.

Känner mig så otroligt peppad.

1 kommentar:

  1. sv; japp, och obekvämt är det också ;)
    rider normalt endast i helskodda ridbyxor och det blir likadant då tyvärr.

    sadelklister har jag inte testat, kanske man ska ta och kolla upp!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.