måndag 18 juli 2011

Blomnörd.

Så känner jag mig, har förutom städat, även planterat om och delat på några blommor inne, så 2 blommor blev alltsomallt 8 blommor.

Danne ringde och lät ganska ynklig och förklarade att han var på plantagen och sa "vad ska jag köpa och vart finns det?"
Haha, han kom hem med 5 pelargoner iaf, så nu är det blommor i blomlådan vid fönstret samt i två mjölkkrukor.
Han kom även hem med en ny trimmer, eller eg är det en röjsåg med sele och hela kitet men vi kommer att använda den främst som trimmer, otroligt mkt bättre ös i den nya!
Om jag kan tjyva den från Danne imorgon så ska jag trimra lite runt stolpar osv, det ser inte alls bra ut när det sticker upp gräs.
Sen ska jag även försöka räkna ut hur många stolpar jag behöver till hagarna och börja måla dom.
Om det är någon som känner sig manad sen att skruva isolatorer och dra elrep så hojta :)

Hästarna skötte sig bara bra idag, blev barbackapass på banan, hann även med en störtskur just när jag övade uppridning/halt med Prisse, det var inte uppskattat men han försökte härda ut.

Nu får baske mig proppen för både Lycksele och Sikeå komma ut! Jag vill anmäla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.