torsdag 14 juli 2011

Ridautochsnackaskit-dag

En sån dag hade jag så himla gärna velat ha idag!

Bara fara ut barbacka och skritta i timmar och bara prata strunt.

Tvr så får det bli en annan dag, dock var motivationen inte alltför hög så det fick bli barbacka med båda hästarna idag, Okuma skrittade jag fram uppe på ängarna för att sen gå till ridbanan, han var lite små jobbig idag.
Han vill väldigt gärna slå sig fri samt kasta sig in i en ny gångart, i det här fallet trav, och det är det värsta jag vet!
Jobbade på ungefär på samma sätt som med Prisse men då inte det gav resultat så morrade jag lite åt honom och "tog tag" i honom och då kom glorian fram och vi kunde fortsätta jobba vidare.
Okuma är en rätt rolig filur, i hans värld är han störst, bäst och vackrast vilket inte riktigt överenstämmer med övrigas uppfattning om honom men på något skumt sätt måste han få känna att det är han som är boss.
Man skulle kunna säga att vi leker en lek, en lek där jag låter honom vara bossen, självklart skulle jag inte tillåta att han går för långt, vilket han heller aldrig gjort.

Prisse red jag även han på banan, han hade en otroligt trevlig trav i princip redan från början, himla synd vi inte har någon filmkamera som duger till något.
Hade varit väldigt kul att få se den traven på film.
Red lite olika programdelar som funkade alldeles super, dock så blir han lätt spänd på uppridningen, men halten funkade jättebra.
Något vi måste öva mer på och verkligen få att sitta är uppridningar, dom får inte vara spända.

Förhoppningsvis så ska jag någon dag här framöver packa in en häst i transporten och bege mig mot Umeåhållet för att rida ut i skogen och förhoppningsvis få snacka massa strunt :)

Nu blir det sängen, en ny dag imorgon!

1 kommentar:

  1. SV: Japp, det är hon! Hon har ju inte så hemskt högt ansatt hals och när man rider har hon ju hittills varit i lite nerförsbacke, det är kanske därför hon inte uppfattas som så stor. Jag har dessutom grymt långa ben jämfört med resten av min kropp som gör att jag varken ser eller känner mig särskilt liten på henne :-)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.