torsdag 21 juli 2011

Himmel!

Nu ikv red jag ut med Prisse, enligt planen att öva mellantrav. Red en väg jag inte ridit med honom på säkert 1 år iaf.
För att ta sig dit måste man rida ca 2 km längs 70 vägen, han var lugn och harmonisk och skrittade med hela kroppen, riktigt trevligt när han verkligen skrittar som han ska och inte bara trippar eller liknande.

Iaf kom fram till skogsvägen och börjar jogga fram, efter ett tag börjar vi träna på mellantrav, får till något jag tkr känns helt ok men fortsätter ändå rida på samma sätt, helt plötsligt plockar Prisse fram något jag definitivt inte trodde han hade, en riktigt underbar mellantrav, kändes så otroligt flaschig och jag kom på mig själv med att bara gapa av förvåning.
Lyckades plocka fram den 2 ggr till men det märks att det är jobbigt då han gärna vill rulla över i galopp, men en lätt förhållning och vi är tillbaka i den underbara traven igen!

Ska bli så himla kul att få fortsätta jobba med den traven, dock inser jag att det kommer att krävas otroligt mkt av mig för att kunna sitta i den traven, den var verkligen helt underbar!

Okuma fick sig ett skrittpass på banan, imorgon blir det jobb på banan för Prisse.
Måste planera in någon skrittdag och vilodag för Prisse också, just nu känns det som att veckorna är alldeles för korta och jag längtar tills nästa pass och nästa träning direkt när jag skrittar av, eller eg direkt när jag börjar inse att det är dags att ge sig för dagen.


1 kommentar:

  1. sv; yes jag får tillbaka det jag betalat+samma summa som kompensation =) perfekt!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.